Wat vinden jullie van de naam Stach (op zijn Nederlands uitgesproken, dus als Stag). Ik vind hem wel fijn klinken ook in combinatie met achternaam. Maar twijfel omdat het wel een zeldzame naam is
Ik vond toevallig dit topic toen ik zocht op de naam Stach. Een naam die ik zelf ook erg mooie vind en die we misschien aan ons kindje willen geven. Maar ik zit inderdaad een beetje met hetzelfde dilemma 🙂 Ben wel benieuwd of je er zelf uiteindelijk wel of niet voor hebt gekozen.
gewoon doen als jullie dat een mooie naam vinden, ik heb tot ik ging studeren altijd met een naamgenoot in de klas gezeten, dus top 10 in namenlijst vind ik niet wenselijk. Volg je gevoel!
Dit is typisch zo'n naam dat je vreselijk vindt of van houdt. Mensen houden niet zo van veranderingen. Andere namen dan ze gewend zijn, zijn per definitie raar en stom. Terwijl.. Ga eens na hoeveel mensen je zelf kent of kende met een aparte naam, die past nu toch ook helemaal bij diegene?
Ik vind Stach een stoere naam. Ik zie een jongen vol zelfvertrouwen voor me, een avontuurlijke knul. Eentje die overal vrienden maakt.
Maak alvast een proefdruk van het geboortekaartje en spreek de naam hardop naar hem en je partner uit. Kom erachter of dit echt de naam is dat bij jullie past of dat je het alleen voor nu een stoere naam vindt.
Ik ben meer van de alledaagse namen, dus ik zou het zelf niet kiezen. Maar vind Stach best kunnen. Ik denk dat er tegenwoordig weinig namen zijn die niet meer kunnen.
Weet je, als je op een openbaar forum als dit de mening vraagt over een zeldzame naam, zal het overgrote deel negatief zijn... Want als veel mensen positief zijn over een naam, stijgt de naam vanzelf in de lijsten...
Ps: ik vind 'm stoer... Helaas past hij niet onze achternaam, anders had hij hier zeker op het lijstje gestaan, samen met Staf.
Ik vind 'm mooi en had 'm op mijn lijstje staan, samen met Sverre. Uiteindelijk zijn ze 'm beiden niet geworden, maar dat was alleen omdat er nog andere hele mooie namen langs kwamen. Mooi! En inderdaad, voor het eerst gehoord (gelezen) bij Koning van Katoren. Prachtig boek! Mijn ene zoon heeft ook een naam van een hoofdpersoon uit een kinderboek.
Ik ook! Lees net dat dat niet de bedoeling is, maar ik las hem ook als Stash. Dat vond ik dus helemaal niks, maar Stag vind ik ook niet leuk. Mischien komt het omdat het mij te apart klinkt hoor. Wie weet als ik hem een aantal keer hoor, ik denk,.. owja, Maar ik ben nu nog niet overtuigd. Ik zou Stag wel met een G schrijven als jullie voor deze naam kiezen. Staat mooier en is ook gewoon duidelijk.
A stag is volgens mij dan weer een mannelijk hert. Maar ik kan verkeerd zijn. Maar dat vind ik dan nog wel een leukere associatie dus zou het in ieder geval met G schrijven idd.
Ik ben geen fan. Ik vind het niet fijn dat het met een harde g eindigt, dat maakt het (voor mij) ook een harde naam. Met een zachte g klinkt het als stag, Engels voor mannetjeshert en bekend van ‘stag do’ oftewel vrijgezellenavond. Ook geen succesnummer. Stig/Stieg (Zweedse naam) vind ik dan weer wel erg leuk.
Ik vind het een super leuke naam. Moet meteen denken aan de koning van katoren. Maar dat vind ik dan ook gewoon een erg leuk boek, die ik graag aan mijn kinderen zou voorlezen in de toekomst.
Maar dat is Shash, met een h en zeg je als Stesj. Weet je, vaak kan je nog wel 10 woorden bedenken die ergens op lijken, met 1 letter anders. Dead en dad bijvoorbeeld in het engels. 1 letter anders, bijna hetzelfde uitgesproken, maar nogal een verschil, de een betekent dood en de ander papa.
Vind ik nog anders met een buitenlandse naam die ik ooit leuk vond en op mijn lijstje had staan, Demmit. En er weer heel snel van af gestreept toen iemand me wees op het Engels Damn it. O ja, dom, dom, dom, niet aan gedacht. Dan ligt het er zo dichtbij, dan zou ik het echt niet doen. Net als het Franse 'Poupee' voor een meisje. Betekent 'pop', maar klinkt als 'Poepee'. Nope, die zou ik niet doen. Maar Stach klinkt in mijn oren totaal anders dan Stash.
Ik ken een Stacho... persoonlijk niet zo mijn ding maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening. Zou gewoon lekker doen wat voor jullie goed voelt 😊
Mensen die 'doe maar niet' zeggen moet je niet serieus nemen. Niet iedereen zal t mooi vinden, maar dat is met elke naam! Ik vind het wel stoer en apart. Als de achternaam er ook goed bij past zou ik het gewoon doen!
Leuk, net als de koning van Katoren! Het is hier in de randstad inderdaad best een bekende winkel, maar ze verkopen vooral heerlijke merengues en macarons en dat soort dingen, het lijkt me dat niemand daar een negatieve associatie bij heeft ;)
Ik ken de naam niet, en opzich vind ik hem wel heel stoer! Maar denk dat mensen hem wel vaak verkeerd uit zullen spreken, misschien als stasj ofzo. Zou het zelf gewoon doen 😊
Vreselijk! Klinkt als gereedschap ofzo. Maargoed, wie ben ik haha! Een naam is zo persoonlijk, zal altijd mensen tegen komen met een bepaalde mening over de naam die jij mooi vind. Lekker doen als dat jullie naam is 😘
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in Babynamen
reacties (88) Verversen