Mijn dochter van 6 jaar heeft al vanaf 3 jaar oud dat zij vaak bezig is met onderbroeken. Ze heeft een periode gehad dat zij minimaal 10 onderbroeken wou verwisselen op een dag. Nu heeft zij al een hele poos dat ze kieskeurig is met welke onderbroeken.. Dan zitten een aantal perfect en een hele boel wil ze niet aan doen. Nu heeft ze dat alle onderbroeken niet meer fijn zitten. Ze is sowieso een meisje wat heel kieskeurig is qua kleding, ze kan iets aantrekken en het zit gelijk niet fijn en alle labels moeten overal uitgeknipt worden. Ze is o.a. prikkelgevoelig voor tast (onderzoeken gehad, waar een aantal dingen uit kwamen).
We hebben nu meerdere onderbroeken uitgeprobeerd.. Hema, wibra, zeeman, action. Zonder naadjes, met naadjes.
Maar op dit moment is het zo frustrerend voor haar de onderbroeken, dat ik haar huilend heb omdat zij zelf niet goed weet wat er dan niet goed aan is en denkt dit voor altijd te blijven houden.
Heeft iemand een tip welke onderbroeken er misschien “overprikkel” proof kunnen zijn? Vooral voor kinderen die dus extreem gevoelig zijn voor de kleinste dingen die ze kunnen voelen. Liever geen elastiek in de onderbroeken.
Ik heb mijn zoon geleerd dat het niet erg is, als iets niet perfect zit... Zo gaat dat met kleding... Een prikkend label mag er natuurlijk uit. Maar sokken en onderbroeken moeten nou eenmaal... Hier kies ik voor katoenen onderbroeken, met breed elastiek. Je kunt ook eens kijken of Beeren een fijn model heeft.
Zou iets helpen van een stickersysteem? Dat je uitlegt dat het ‘oké’ is dat het niet helemaal lekker zit? En dat je haar kan leren afleiding te zoeken op momenten dat ze er last van heeft? Hielp hier. Hebben jullie hulp van een SI therapeut?
Oja , Ze zal hier verwacht ik altijd wel wat last van blijven houden maar op een gegeven moment zijn er bij wijze van spreken onderbroeken die als een 2 zitten en onderbroeken die als een 6 zitten . Het hoeft nl geen 10 te zijn want dat is bijna onmogelijk want bij ons is het bv ook maar een 6 of 7! ofzo . Ik heb bv maar 1 trui die een 10 is . De rest is voldoende maar max een 7 ofzo maar als het maar voldoende oké is dan is het dus goed genoeg . Maar dat inzien is voor zo’n kleintje van zes erg lastig . Ze krijgt nu allerlei onderzoeken . Misschien kunnen degenen die onderzoeken haar doorsturen naar (spel) therapie om haar beter leren omgaan met die externe voel prikkels. Want fijn dat dat nu bepaald is dat ze o.a zo gevoelig is , maar hulp voor haar en jullie zou daarbij fijn zijn !
Heb je al meisjes boxershorts of van die onderbroeken die tussen slip en boxer zitten geprobeerd (Hema ). Die hebben niet dat strakke elastieken randje bij je benen . En hebben wat bredere randjes die ze misschien wel trekt. Door het brede randje verwacht ik dat ze het beter trekt . Tip voor als ze over paar jaar een fijne joggingbroek of broek heeft gevonden die ze het liefst de hele week aan wilt : koop er gelijk nog 1 of meer . Tegen de tijd dat broek versleten is is het model nl niet meer te koop en is het weer een enorme zoektocht naar een nieuwe . Geldt ook voor lekker zittende sokken ;-)
Ik zou eens kijken naar Joha of Dilling. Daarbij zijn de onderbroeken van wol. Dit is een stuk zachter en natuurlijker voor de huid.
Ik zou weg blijven van synthetische stoffen want die gaan naarmate de dag vaak jeuken vanwege het zweten. Dus dan is het niet zo gek dat ze graag van onderbroek wil wisselen mocht dit het geval zijn.
Helaas heeft het daar niet mee te maken, katoenen onderbroeken maken ook geen verschil. Ze gaat vaak al in de ochtend bij het aandoen gefrustreerd raken dat het niet goed zit voor haar gevoel..
Misschien een raar idee, maar: moet er een onderbroek zijn als dat zo’n ramp is? Onder een jurk of rok snap ik het, maar een broek of legging is toch ook prima kleding? Keer vaker wassen wsl, maar verder…
Als het toch echt moet zou ik voor micro stof ondergoed gaan geloof ik. Heel dun en elastisch en naadloos (https://www.naadloos-ondergoed.nl/webshop/meisjes/-boxers/ hier bijvoorbeeld).
Dankjewel! Mijn dochter draagt helaas alleen jurken al 3 jaar lang, vandaar dat het inderdaad wel nodig is.. Ik heb ook al van die bikershorts geprobeerd, maar dat vindt ze helaas ook niet fijn. Ze kan ook niet afwijken van hoe het in haar hoofd hoort te zijn.. dus in de herfst/winter met een maillot moet er ook altijd een onderbroek aan.
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (9) Verversen