wie is er net bevallen en krijgt te horen dat wen kruikenzak niet meer mag ? beter een hydrofiele doek met een knoop omdat met een kruikenzak teveel ongelukken gebeuren?
mijn stiefzus is net bevallen en haar verloskundige vertelt dit aan haar.
ik vind het nog al vreemd en heb er nog nooit van gehoord... ze zegt dat het verboden is...
maar mijn schoonzus die over 2 weken bevalt moest ze wel aanschaffen ?
Mijn kraamhulp (8 weken geleden) deed een kruikzak en daaromheen nog een hydrofiel geknoopt. Ze zei bij alles: het zijn richtlijnen, wij moeten het zo doen en jullie advieseren. Wat je doet als ik weg ben moet je zelf weten.
verboden is het sowieso niet. Want je bepaalt zelf wat je gaat doen. Ik moet zeggen dat ik mijn dikke kruikenzakken prettiger vind dan een dunne hydrofiel
Hier in januari bevallen, kruikenzak werd inderdaad niet gebruikt, maar heet water uit de kraan met een hydrofiele doek. Maar onze kleine man kom zich slecht op temp houden en helemaal 's nachts dus wij deden 's nachts gewoon gekookt water in de kruikenzak.
ze blijven dingen verzinnen, om gek van te worden. ik moet pas in januari bevallen dus ben benieuwd wat dan wel of niet mag, maar ik gebruik gewoon een kruikzak en meestal deed ik er dan nog een handdoek ofzo omheen rollen. gelukkig konden mijn kinderen zich zeer snel zelf warm houden en had ik dr kruik niet echt nodig, maar ik beval midden in de winter dis mijn baby krijgt gewoon een krukje erbij. ik word moe van al die regels die het ene jaar niet mogen en het volgende jaar toch weer wel moeten. ze weten het zelf niet eens meer volgens mij. ik volg lekker mijn gevoel.
ik ben kraamverzorgende en heb deze verandering nog niet meegekregen. Wel dat een baby niet meer met kruik mag slapen. lekker voor de kindjes die in de nacht extreem dalen in temp..
Ik leg een kruik altijd tussen de dekens in. In een kruikenzak. De knoop zorgt er idd voor dat die kruik niet oprolt maar als ie tussen of op de dekens met extra dekend erover heen ligt komt ie ook niet tegen het kindje aan..
Zou me niet verbazen als de kruiken binnenkort helemaal worden afgeschaft. Je hebt nu van die zakjes die je moet voorverwarmen, kom even niet op de naam. Binnenkort zullen die wel gebruikt worden. Wordt steeds gekker. Vriendin die pas is bevallen mag ook al weer een fleece dekentje gebruiken wat eerst ook niet mocht 😒
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (16) Verversen