Wat doen jullie? Ik kreeg vroeger een rapport cadeautje. Meestal een pop of barbie. Dus toch 20 gulden denk ik. Verder ging ik bietsen bij opas en omas voor geld. Is dit nog altijd zo? Wissel je ook qua bedrag/cadeau als ze ouder worden?

Reageer op dit topic

Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A


reacties (13)    Verversen


  • Shrimp

    Hahaha….. 10 years later.. niemand van al mn 6 kinderen krijgt een rapport kado 🤣🤣. Geld van opa en oma.. verder de waardering 👍 👏

  • mell1976

    Ik gaf nooit iets voor haar rapport,je rapport is je beloning vind ik .Ze hoeven niet altijd beloond te worden.Geef ze een compliment of extra aandacht,dat onthouden ze veel meer

  • SMTLD

    Wij hadden dit inderdaad vroeger ook. Wij wisten als het rapport kwam dat we zoieso van opa's, oma's en ooms en tantes geld kregen, en meestal van mijn ouders ook.

    Nu kreeg mijn dochter vorige week haar rapport. En ik vroeg aan mijn man wat we haar zouden geven. Hij reageerde een beetje verbaasd, hij snapt niet waarom we iets zouden geven hij is dit ook niet gewend vanuit huis. Uiteindelijk hebben we haar laten kiezen wat ze wilde eten als avond eten. Voor mij voelt dit een beetje gek, maar ze was reuze blij met haar eigengemaakte pizzatje. Het is natuurlijk ook maar net hoe je er zelf mee om gaat!

  • magev

    Wij kregen nooit geld voor ons rapport.

    Als je ze iets wilt geven, maar geen cadeautje; ga dan iets leuks doen met ze (ijsje halen of zo).

  • mijn~meisje

    ik kreeg hoogstens een euro ofzo. Daarnaast vind ik het heel erg belangrijk om te belonen voor het werken en niet de cijfers. En dat is eigenlijk wat je doet als je geld/cado geeft voor een rapport.

  • NienkeMama

    Ik koop een klein cadeautje. Ik kijk niet zo naar de prijs, maar boven de 15 euro vind ik niet nodig, gaat om het idee. Dit jaar krijgt ze een barbie.

  • My-two-Pride-and-Joys

    Hahaha, zo ging dat bij mij ook! Kreeg trouwens bij ieder rapport iets van mijn ouders. En vaak viel dit samen met een verjaardag dus hup, rapport ging rond en kassa!!

    Ik wil het later ook zo doen bij mijn zoontje. Laat hem dan niet heel de familie rond gaan zoals ik dat deed, maar mijn ouders zullen hem zeker wat geven en wij als ouders zijnde ook ;) Wij zijn van plan een kleiner bedrag te geven bij de eerste 2 rapporten en bij het eindrapport iets meer. Maar verder gaan we niet verhogen wanneer hij ouder wordt. (hij gaat nog lang niet naar school en van rapporten is nog geen sprake maar ik weet wel dat wij het zo gaan doen!)

  • Mamavan3meidenen1jongen

    Hier krijgen ze van opa en oma en van hun oom geld voor in de spaarpot. Wij gaan iets leuks met ze doen. Dit keer was het een dagje naar de dierentuin en als afsluiting een ijsje eten bij een italiaanse ijssalon maar we gaan ook wel eens gewoon gezellig picknicken in de bossen!

  • dina88

    Hier is het geld, en ook bij opa en oma geld :)

  • pindakaas99

    Meestal krijgt ze voor haar rapport iets leerzaams of iets waar ze de hele vakantie plezier van kan hebben

    En mijn ma neemt haar mee uit shoppen

    vaak kiest ze dan iets kleins uit en krijgt zede rest van het bedrag wat mijn ma in haar hoofd had in haar spaarpot

  • 1997Celine

    Mijn broer en ik kregen ook nooit iets. Ze zijn altijd van het standpunt geweest dat we moesten leren voor onszelf en niet voor een beloning. Maar ikzelf zou het bedrag niet echt gaan verhogen als ze ouder worden. Iets kleins is wel heel fijn om te krijgen natuurlijk.

  • nog-even!

    Nee, wij doen dat niet....

  • Meid85

    Ja hoor, hier verschilt heel erg.. Ligt eraan wat hij spaart/wil vaak tussen 5-25€

    En indd, rapport gaat ook naar opa/oma en daar krijgen ze vaak ook 5-10€ Haha

Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50