#043 10 weken zwanger

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geschreven, dus hoog tijd om jullie weer even mee te nemen in ons avontuur ❤️Ondertussen ben ik 10 weken en 3 dagen zwanger en groeit ons kleine wondertje rustig verder. Qua zwangerschapskwaaltjes mag ik zeker niet klagen... al zou mijn zetel daar misschien anders over denken 😂. De grootste boosdoener is momenteel de extreme vermoeidheid. 😴 Daarnaast heb ik last van een lage bloeddruk en af en toe wat misselijkheid. Gelukkig verdwijnt die meestal weer zodra ik iets kleins eet. Mijn lichaam lijkt tegenwoordig vooral te functioneren op snacks en dutjes 😅.In mijn vorige blog vertelde ik al over de cyste die tijdens de vroege echo werd ontdekt. Hiervoor ben ik ondertussen bij een specialist in een ander ziekenhuis geweest.Het goede nieuws: met de baby was alles helemaal in orde! ❤️ We hebben het hartje mogen zien kloppen en ons mini-mensje was ondertussen al mooi gegroeid naar 2,34 cm (echo was toen ik 8 weken was) . Elke keer blijft het ongelooflijk om te zien hoeveel er op zo'n korte tijd verandert.De massa aan de linkerkant is ook opnieuw bekeken. Op dit moment vermoedt de specialist dat het mogelijk om een teratoom gaat. Dat is een goedaardig gezwel dat soms menselijke kenmerken zoals haar of tanden kan bevatten. Ja, je leest dat goed... tanden 😳. Alsof een zwangerschap op zichzelf nog niet bijzonder genoeg was.Voorlopig kunnen ze nog niet met zekerheid zeggen wat het precies is. Daarom moet ik in augustus opnieuw op controle. Als de massa tegen dan gekrompen is, was het waarschijnlijk toch gewoon een cyste. Als dat niet zo is, dan wijst het eerder in de richting van een teratoom.Dus dat blijft voorlopig nog even een spannend hoofdstukje in dit verhaal. Maar voor nu proberen we vooral te genieten van het mooie nieuws dat onze kleine spruit het goed doet en vrolijk verder groeit ❤️🥰


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

201 x gelezen, 0

reacties (0)