Mijn dochter zit sinds maart jl. Op zwemles. Gisteren mocht ze proefzwemmen en kreeg naderhand haar papiertje mee dat ze volgende week donderdag (laatste schooldag voor zomervakantie) mag diploma zwemmen!! Mijn man kreeg gisteren telefoon van zijj dochter , dat zij gisteren heeft afgezwommen.mijn man is behoorlijk teleurgesteld dat hij pas naderhand op de hoogte is gesteld en geen mogelijkheid is geboden om te kunnen kijken,ondanks ze al 12 jaar is. Zij gaf aan dat ze het ook pas gisteren te horen heeft gekregen dat ze gisteren mocht afzwemmen. Terwijl zijzelf echt al weken zegt dat ze al op de afzwemlijst staat en dat ze nog een datum zou krijgen. Naar mijn idee zijn afzwemdatums bij zwemscholen op voorhand toch al bekend en worden die toch niet zomaar ingepland. De moeder van het meisje zei dat er niet veel uit haar klas mochten afzwemmen en dat zij daarom mocht afzwemmen. Is er iemand met ervaring hierin? Ik vind het maar een apart verhaal. Met mijn zoon kreeg ik ook ruim van tevoren bericht en ook mijn neefjes kregen dat .
Wat naar voor hem, om zo’n mijlpaal te missen. Dit gevoel is dan ook niet gek.
Zoals tip hieronder, beste antwoord krijg je van dat specifieke zwembad.
MAAR wat heb je aan die informatie? In alle gevallen heb je het gemist. Wil je kijken of je belazerd ben? En wat ga je dan met de info doen als je het weet? Of wil je checken of de moeder er niet iets aan kon doen, en wat ga je met die informatie doen?
Waarschijnlijk kun je er niet zo veel mee…. Dat maakt het niet per se makkelijker. Maar als je met elkaar door moet, houdt het misschien wel de sfeer beter
Wat naar voor hem, om zo’n mijlpaal te missen. Dit gevoel is dan ook niet gek.
Zoals tip hieronder, beste antwoord krijg je van dat specifieke zwembad.
MAAR wat heb je aan die informatie? In alle gevallen heb je het gemist. Wil je kijken of je belazerd ben? En wat ga je dan met de info doen als je het weet? Of wil je checken of de moeder er niet iets aan kon doen, en wat ga je met die informatie doen?
Waarschijnlijk kun je er niet zo veel mee…. Dat maakt het niet per se makkelijker. Maar als je met elkaar door moet, houdt het misschien wel de sfeer beter
Bij ons zwembad was het een paar keer dat we een datum 1 tor 1,5 week verder kregen maar ook een keer gehad dat ze de volgende dag al mocht afzwemmen. Ze hadden hem sowieso een berichtje kunnen doen denk ik ookal was het last minute, dan was hij in elk geval uitgenodigd geweest en was het aan hem of hij het had gered of niet
Ligt aan de zwemschool. Bij ons gaat het niet zo, omdat ze bij ons nog 3 maanden in een “afzwemgroepje” gaan voor het afzwemmen, dus alleen die groep zwemt af. Maar een vriendje van m’n zoon (ander zwembad) kwam laatst ook op die manier aan dat hij volgende week mocht afzwemmen voor z’n B, vrij last minute gepland.
Klinkt alsof zijn dochter via schoolzwemmen mocht afzwemmen, ondat je het over een klas hebt? Ik denk dat het dan anders gaat dan via een reguliere zwemschool. Bij onze zwemschool is het afzwemmen altijd laatste zaterdag van de maand. Je weet aan het begin van de maand of je kind die ronde mag proberen, dan is het 1 maand extra lessen op zaterdag. 2x gewoon, 1x proefzwemmen, 1x afzwemmen. Bij schoolzwemmen kan ik me voorstellen dat ze last-minute zien dat ze als bijna enige aan de eisen van het diploma voldoet, haar in de les het riedeltje laten doen en dan het diploma geven. Maar goed, schoolzwemmen komt pas volgend kaar voor ons, dus dit zijn aannames. Is er een reden dat je denkt dat ze de afzwemdatum hebben achter gehouden?
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (6) Verversen