Wij denken nu aan Alix (Alieks) voor als het een meisje wordt. We zijn dol op Franse namen en willen graag een stoere, vlotte, niet veel voorkomende naam. Julie (Zjuulie) vinden we ook mooi, maar horen we een beetje te veel via via. We hebben wel getwijfeld, omdat de naam zoveel verwarring oplevert qua uitspraak (Aliks, Elliks etc..). Maar we hebben besloten dat we dat niet erg vinden. Wat vinden jullie van de naam?
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen dat veel mensen positief zijn. Ik denk dat het ook uitmaakt waar je vandaan komt. In mijn omgeving worden Franse namen misschien beter ontvangen dan ergens anders.
Denk er vooral over na of jullie dochter het erg zou vinden om de rest van haar leven uit te moeten leggen hoe haar naam uitgesproken moet worden. Niets zo vervelend als altijd uit te moeten leggen hoe je heet. Alixe zou dan al duidelijker zijn.
Mijn zus heeft ook een naam waar de uitspraak niet vanzelfsprekend is, maar ze vindt het totaal niet erg. Als ze zichzelf voorstelt, krijgt ze leuke reacties. Andere mensen met unieke namen zitten hier ook niet mee. Een enkele keer wordt je naam verkeerd voorgelezen van een lijst. Tja.. Daarom zien wij dit totaal niet als een issue.
Ik vind Alix heel leuk! Ik vind het een stoere, maar ook mooie naam. Ik zou het ook uitspreken als Alieks, maar mijn kinderen hebben dan ook allemaal Franse namen. Mijn dochters heten Julie, Philou en Viënne (Viejen), misschien dat je die laatste twee nog leuk vindt?. Geschreven als Alixe vind ik het trouwens ook erg mooi en misschien dat de uitspraak dan wat duidelijker is?
Nah, lijkt mij iets teveel op Alex. Bovendien zullen de meesten Aliks uitspreken en niet Alieks. Misschien als je er Alixe van maakt? Maar ja, dan kan net zo goed Alice. Eigen keuze. Zou niet moeten boeien wat ik ervan vind.
Ik zou aliks zeggen, dat vind ik ook niet zo mooi voor een meisje.. Alieks vind ik wel een hele mooie en bijzondere naam! Ik vind hem zo fonetisch geschreven trouwens ook echt mooi en levert geen verwarring op. Maar als je Alix mooier vind, gewoon doen!
Ik hou ook veel van Franse namen! Wij hebben een Louane; in Frankrijk populair door een bekende zangeres, maar hier hoor je m niet☺️. Alix heb ik nog nooit gehoord. Apart.
Ik vind Alix een hele mooie naam. Hij stond ook op mijn lijstje :). Tja, uitspraak is niet meteen duidelijk, maar ik denk dat je daar niet zo heel veel last van gaat krijgen hoor!
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in Babynamen
reacties (20) Verversen