Foutje? En bedankt!

N.a.v een vraag in V&A brengt me dit tot het schrijven van een blog.

29 maart 2010 gaat rond 19:00u de bel.
Voor me staat een jongeman drijfnat van de regen, steekt een verhaal af over Nuon en Wilco komt polshoogte nemen als het hem te lang duurt voor ik terug ben.
Daar baal ik nog het meeste van, 1+1=2 en wanneer Wilco hoort van een te gekke aanbieding ( wat dat betreft is het net een vrouw, gek op koopjes ) vraagt hij de man binnen, in de 1e instantie voor een warm bakje koffie?! WHY!!!!
Eenmaal binnen trekt de jongeman alle registers open, hij heeft geld geroken natuurlijk en na bijna 2 uur staat hij weer buiten, MET een nieuwe klant voor Nuon.

Wij dus :(
Mijn opgetrokken wenkbrauwen en zachtjes 'Nee' geschud werden compleet genegeerd.
Zelfs de argumenten "We zitten prima" en "We weten nu waar we aan toe zijn" hadden geen effect.

Nuon zou ons contract bij Essent verbreken en zou de boete-rekening betalen.

3x raden........ 4 weken later ontvingen we een brief van Essent, dat we tot hun spijt waren overgestapt ( ook tot de mijne ) en of we het resterende bedrag van 596 euro nog even wilden betalen.
Resterend bedrag? Waarvoor!!!!
Een boete kwam er niet en nadat k met Nuon had gebeld bleek ook dat ze niet van plan waren die 596 euro te gaan betalen.
Die bijna 600 euro zouden we medio maart 2011 terugkrijgen van Nuon, omdat we dan immers teveel hadden betaald.

Mijn laatste werkdag voor mijn verlof goed doorstaan.
Beetje down van de tranen *bloos* naar huis.
Enveloppe van Nuon in de bus yeah!!!
Altijd weer spannend, wat zouden we terugkrijgen.
Schrok me kapot, geen cijfers, alleen letters.... ons verbruik lag hoger dan de jaren daarvoor?!, welke jaren?
We zaten immers nog maar 9 maanden bij Nuon...
We zouden een aanzienlijk bedrag bij moeten betalen.
Gelijk de telefoon gepakt en gebeld...
Wilco nam het gesprek over en 3 telefoontjes verder zag ik hem 2900 euro opschrijven.
Dat heeft een bord gekost....
Maar dat er iets niet kloptte was al snel duidelijk, ze hadden een hele andere meterstand doorgekregen van de netbeheerder dan er werkelijk op onze meter stond.
In feite zouden we ongeveer een loods het hele jaar hebben verwarmd, korter door de bocht.... als je niet beter zou weten zouden we stoken voorwederzijdse buren & onzelf.

Dom gedoe... dat snappen ze toch zeker zelf ook wel.
Tot Wilco zijn schrik hebben ze onze beginstand ook nog eens gegokt, dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Het zou worden uitgezocht en we krijgen tot 28 maart 2011 uitstel van betaling?!

Nou kwam gisteren de jaarafrekening.....
Ik ben blij dat ik van tevoren al een klein beetje wist welke cijfers erop zouden staan, anders was ik, of heel hard gaan lachen, en in het ergste geval zou spontaan de bevalling beginnen.

Ons verbruik in 9 maanden in euro's.....
4457,56 euro
Dus met andere woorden..... of we nog even 2996,68 euro willen bijbetalen.
En dat ons nieuwe termijnbedrag 571,51 euro wordt....
Een simpel rekensommetje waarbij ik ook de 596 euro die we aan Essent moesten bijbetalen meereken, komt uit op een verbruik in 1 jaar van 5053 euro!!!!!!
Nou zo'n groot huis hebben we niet, en de kachel bulderd hier nou ook niet alle dagen op volle toeren.
En van die 5x per week koken kan het ook niet komen.

Gisteren, na ontvangst van deze toch wel hillarische brief, gebeld met de klantenservice.
Ons geval was bekend en binnen nu en een week krijgen we de goede jaarafrekening en de daarbij behorende bedragen.
Helaas kon ze me niet zeggen of we nu terug krijgen of alsnog bij moeten betalen.
Al met al heb ik even flink gemopperd op Wilco met de dollartekens in zijn oogjes.

Overstappen doe ik niet zo gauw meer, krijg je alleen maar gedonder van!

410 x gelezen, 0

reacties (0)


  • berdien

    O jee wat een drama! Dit bevestigt weer de angst van elke consument om over te stappen. Ook hier stond vorig jaar een Nuon mannetje voor de deur. Na hem vriendelijk afgewezen te hebben, kwam hij een uur later gewoon weer terug?!?! Hij zag namelijk 'dat ik twijfelde'. Mijn man was inmiddels ook thuisgekomen en ook dit Nuon mannetje dronk hier een kop koffie. Ook wij hebben de papieren getekend met de belofte dat hun de boete zouden betalen. De volgende dag heb ik het direct weer geannuleerd en nu ik jouw verhaal lees, ben ik daar erg blij om!!

    Toevallig zag ik laatst bij 'DAS je goed recht' een verhaal dat precies overeen komt met de jouwe. Die mensen hebben dus ook maanden lang een maandbedrag van ruim 500 euro moeten betalen, waardoor ze echt in de problemen kwamen. Ze hadden het huis net gekocht en voor hun zaten er militairen in die enorm stookten en de energiemaatschappij wilde het bedrag gewoonweg niet verlagen. Met de tv camera's erbij kon er natuurlijk weer veel gedaan worden.

    Hopelijk valt jullie werkelijke nota mee!

  • samba mama

    hier ook ooit erin getrapt, zij zouden de boete betalen, uiteindelijk zelf nog 200 euro bij moeten betalen, dus voor mij ook eens en NOOIT meer!!

  • My.Love.My.Life

    Nuon naait je waar je bij staat.. In onze oude woning waren wij de duurste uit de straat en betaalden wij meer dan een eensgezinswoning met volledig gezin (wij in piepflat, nooit thuis en niks aan) Ik ben zo klaar met die lui! Hoe durven ze zulke rekeningen te versturen als ze gebaseerd zijn op onjuiste gegevens ...!

  • Mijn Wondertjes

    In het vervolg goed je eigen meterstand bij houden en op schrijven dat doen wij ook.