Klagen helpt, part deux, een pluim voor Ravensburger

Voor Z.oey's verjaardag had ik een spel van Ravensburger gekocht: Nijntje Colorino. Het is een plastic doorzichtig speelbord waar je aan de onderkant een tekening van Nijntje inschuift en waar je dan vervolgens het speelbord kunt opvullen met gekleurde noppen/speelstenen. Mooie grote speelstenen die niet gevaarlijk zijn. Het spel is geschikt vanaf 2 jaar en dus perfect voor de 2e verjaardag van mijn meissie................dacht ik.

Toen we het uitpakten op haar verjaardag was ik eigenlijk meteen teleurgesteld. De Nijntje tekeningen waren van gewoon papier (nou ja........ietsjes dikker dan) en in de handen van de gemiddelde 2-jarige heeft zoiets geen lang leven. Daarnaast zaten er helemaal niet veel gekleurde stenen in de doos en waren er ook nog eens heeeeeel veel gele stenen en maar 2 of 3 van elke andere kleur. Maar goed, mijn meissie ging aan de slag en vond het heel erg leuk.......tot de stenen op waren en het bord nog niet voor de helft gevuld was. Teleurstelling in haar oogjes........bah. En het was nog best een prijzig spel ook........toch 19,95.....ruim 40 ouderwetse Nederlandse guldens........oei.

......en toen was de rest van mijn blog weg. Nu dus een poging om de rest van het verhaal er ook bij te typen.

Goed, na er even over nagedacht te hebben besloot ik contact te zoeken met de klantenservice van Ravensburger om mijn gedachten met ze te delen. Dus alles opgeschreven en een mail gestuurd. Een paar dagen later ontving ik een zeer vriendeiljke e-mail van een van hun medewerkers. Dat ze betreurden dat mijn dochter en ik zo teleurgesteld waren. Maar dat het eigenlijk de bedoeling was om alleen een spelsteen te zetten op de stukjes van de tekening die met een circel aangegeven stonden. (ja dat weet ik ook wel, maar mijn meissie vind dat het niet ""af" is als het bord niet gevuld is....). Maar ze begreep wel waar onze teleurstelling vandaan kwam en ook dat de tekeningen misschien te dun waren voor 2 jarige onderzoekende vingertjes en tandjes. Lang verhaal kort, ze wilde ons tegemoet komen door een andere versie van Colorino naar ons op te sturen - kostenloos - en op die manier zou mijn prinsesje dus het hele bord kunnen vullen want dan had ze genoeg stenen EN dan had ze ook nog meer tekeningen tot haar beschikking. Ik vind dit dus echt fantastisch! Ik bedoel, ik als bijna 40 jarige kan me dit soort klantenSERVICE alleen maar herinneren van vroeger......tegenwoordig krijg je bijna overal de spreekwoordelijke middelvinger als je klachten hebt en dit had ik dus helemaal niet verwacht. Hulde en een dikke vette pluim voor Ravensburger wat mij betreft. En belofte maakt schuld........en dus ging vanochtend hier de bel en stond er een TNT mannetje voor de deur met een mooie, spiksplinternieuwe doos Colorino..... super super super.

Ook Babypark krijgt van mij een compliment voor hun klantenservice. Toen het kamertje van ons knulletje werd bezorgt kwam ik naderhand tot de conclussie dat 1 van de lades van de commode niet mooi liep en dat 1 van de planken in de kledingkast wankel lag. Gebeld.........en vandaag kwamen er 2 keurige heren de boel fixen. Binnen no-time was het in orde en hebben ze -en passant- ook nog even de kledingkast van Z.oey gemaakt die al vanaf het begin dat wij 'm hadden voor irritaties zorgde. Kledingkast is greeploos maar heeft wel op elke deur een slotje met een sleutel er in. Aan die sleutels trek je de deuren dus open en om de haverklap hadden we de sleutels compleet met slotjes in onze hand. De gaten waren te ruim uitgeboord. Zij hebben er nu een soort lijm tussen gespoten en nu zit het muurvast.

Ook hulde aan Babypark dus wat mij betreft.

465 x gelezen, 0

reacties (0)


  • hengeltje

    Kijk dat noem ik nog eens service, het kan nog!!!!

  • hengeltje

    en toen hield het verhaal op... mis een deel geloof ik..