Gisteravond gesprek gehad op de school van Anne-Fleur. Ze gaat naar groep 2. Dat is fijn! Wel komt naar voren dat haar spraak toch achterblijft. Iedereen begrijpt wat ze zegt, maar ze zegt bv. tedaan ipv gedaan. (net als bij gekeken, gehoord, gezien etc.) Ook had ze de rijmtoets niet goed gedaan van de 16 vragen, 6 goed. Dat is natuurlijk veel te weinig. Op de vraag; wat rijmt er op haar? Zegt zij speldjes. Ik snap wel wat ze bedoelt, speldjes horen in haar haar. Alleen dat wordt natuurlijk niet bedoeld. Net of ze het principe van het rijmen niet begrijpt. Vandaag eens met haar geoefend en dan gaat het best een hele tijd goed en dan ineens weet ze het niet meer. Net of ze blokkeert of dat ze er geen zin meer in heeft. Nu wordt er op grond van haar spraak een soort van behandelplan opgesteld voor het volgende schooljaar. Ik vind het goed dat het gebeurt natuurlijk en ik heb gelijk een verwijsbrief voor de logopedist aangevraagd zodat we gelijk actie kunnen ondernemen. Ook ben ik niet verbaasd en toch voel ik me verdrietig, vooral als je hoort om je heen dat ouders bespreken hoe goed hun kinderen het doen. Dan maak ik me zorgen of onze kleine meid het allemaal wel aan kan, of haar start bij de geboorte invloed heeft op hoe het nu gaat. Ook haar grove en fijne motoriek blijft iets achter, maar ze is ook groot. Het is zo'n lief en vrolijk meisje en ik hoop dat ze dat blijft.
Een vraagje voor de juffen in mijn lijst: Hebben jullie hier vaker mee te maken en verbetert het met wat extra aandacht? Maak me gewoon bezorgd, ik doe er wel luchtig over, maar ben ergens zo bang dat ons kleine meisje dit niet bijtrekt :(
reacties (0)