37 weken


Afgelopen zondag was mijn grens... Mijn reistasje moest klaar staan. En niet alleen dat, ook de rest van mijn huis moest klaar zijn voor een baby in huis. Fijn, dacht ik. Dan heb ik nog 3 weken om lekker te genieten en niks meer te hoeven. 

NOT!

De 20 weken echo... We krijgen een (voor zover zichtbaar) gezond meisje. Wat alles ontzettend veel makkelijker maakte. We hebben immers al een meisje. Dus in plaats van alles opnieuw te moeten aanschaffen was het nu overwegend een kwestie van uitzoeken. Toch heb je als moeder ook zo je wensen. Ik wilde ook een aantal dingen nieuw, of anders. Maar daar was alle tijd voor, het meeste was immers al klaar. Mijn vriend zou de zolder ombouwen tot kinderkamer voor onze dochter. Een echte meisjes kamer. Hij is erg mooi geworden al zeg ik het zelf. Wel wilde ik dat de kamer op tijd klaar zou zijn, vroeg genoeg om onze dochter alles behalve het idee te geven dat zij haar kamer moest verlaten voor de komst van de baby. Dit is niet helemaal gelukt, want ze slaapt er nu ongeveer anderhalve week, en de kamer van de baby moest nu ook echt klaar gemaakt worden. Ze is slim genoeg om door te hebben: mijn oude kamer word nu de kamer van de baby... Ook al slaapt de baby in het begin nog bij papa en mama op de kamer. Hoe dan ook, de overgang is zeer soepel gegaan, en mijn dochter slaapt netjes op haar prachtige nieuwe zolderkamer.

Ook de babykamer was snel weer in orde. 2 dagen soppen met mijn schoonmoeder, en de kleertjes lagen gewassen en gevouwen in de kast, de ramen waren gezeemd, muren/deuren/vloer schoon, en alle baby benodigdheden stonden waar ze horen. AF.

Niks aan het handje, zou je denken. MIS. Want rond de tijd dat ik de 30 weken passeerde MOET er een mail uit gegaan zijn naar alle winkels die babyspullen verkopen. De inhoud moet er ongeveer als volgt hebben uitgezien:

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg verzoeken wij u vriendelijk Zwangereliekje uitsluitend troep te verkopen.

Bij voorbaat dank,

Het begon met het wiegje... Ik wil altijd al graag een wiegje. Maar bij Sophie moest er zo ontzettend veel aangeschaft worden dat ik toch gekozen heb om het bij het ledikantje te houden die bij de babykamer inbegrepen zat.

Dit keer twijfelde ik al enorm om er alsnog 1 aan te schaffen. Toen kwam mijn moeder met het aanbod om als kraamcadeau een wiegje te geven. Super!! Wij op naar de Baby en Tienerstore. Mooi wiegje gevonden, met piekstok en hemeltje, een matrasje met daarover heen een airosleep hoes, en nog wat kleine dingetjes. Een rib uit mijn moeders lijf... 

3 weken later was het zover! We konden alles ophalen. Het wiegje bevatte een paar ini mini beschadegingetjes. Maar zo klein dat ik dacht: ach... dat is de moeite niet. De airosleep hoes voor over het matrasje was ovaal, terwijl mijn matrasje rechthoekig is. De banden waarmee hij om het matrasje werd gehouden waren zo strak dat het er niet echt uitzag of dit de bedoeling was. Toen we de piekstok open maakte viel er iets uit wat duidelijk kapot was, en de piekstok zat in elkaar met losse onderdelen. Het onder en middenstuk schuif je in elkaar. Maar dit word niet vast gedraaid of iets, dus wanneer je je hoofd stoot aan de bovenkant (mijn vriend en ik zijn beide erg onhandig) loop je de kans dat de 2 delen uit elkaar schuiven en de bovenkant in je wiegje beland met hemeltje en al. Ten minste, dit is wat zowel ik als mijn vriend DIRECT voorzagen toen we dit zo in elkaar hadden gezet.

Met andere woorden: op naar de Baby en Tienerstore voor verdere uitleg. Mijn vriend met de piekstok, ik met het matrasje. Daar aangekomen bleek het matrasje te kloppen. 'Dat is nu eenmaal zo' zei de niet zo heel vriendelijke mevrouw van de winkel.... 'Hij kan voor zowel de wieg als de babywagen en vandaar deze vorm, het zit inderdaad wat strak, maar ja, er is geen andere variant verkrijgbaar...' Hmmmmm, dacht ik. Het moet maar dan. Vervolgens legde mijn vriend uit wat het probleem was met de piekstok. Het kapotte onderdeel wat uit de doos kwam vallen was voor mevrouw ook een raadsel en verder klopte het dat de 2 delen los op elkaar hoorde te zitten. Ze had nog wel een andere.... Nadat deze in elkaar gezet was om ons te laten zien wat het verschil was zagen we dat deze dan wel een vast onder- en middenstuk had, maat het bovenstuk (het gedeelte waaraan je het hemeltje bevestigd) zat wel weer los. Zelfde principe dus. Toen wij dat benoemde zei mevrouw: 'Ja, wat je dan nog kan doen is gewoon die andere houden, en het onder- en middenstuk aan elkaar tapen....' Mijn vriend en ik kijken elkaar aan en moeten moeite doen om niet in de lach te schieten. Het is mijn vriend die als eerste de zin begint die we beide in ons hoofd hebben: ' dus u bedoelt dat we 30 euro betalen voor een piekstok die we zelf nog aan elkaar moeten tapen??' Het antwoord van de mevrouw was: 'ja... ehh, anders moet u gewoon de piekstok terug brengen'. Mijn vriend antwoord met: 'ja, laten we dat maar doen'.

Helaas geven ze geen geld terug uit de kassa. Er word dus een nieuwe bon gemaakt, en hierop staat vermeld dat je je geld met bijgenoemd rekeningnummer terug gestort krijgt op je rekening... Dit was 2 weken later nog steeds niet gebeurd, en dus heb ik vorige week weer moeten bellen waar mijn geld bleef. Er was niks bekend, en dus moest hij de betreffende mevrouw vragen hoe en wat... Ik moest het in de gaten houden en anders weer bellen. Jaja... goede service! 

Verder met de babyfoon. Ik heb zoveel plezier aan onze vorige babyfoon. In tegenstelling tot heel veel andere zooi die we bij de komst van onze eerste dochter hebben gekocht, dat ik tegen mijn vriend zei: 'Ik wil een nieuwe babyfoon met camera! En dan kopen we er als de baby er is in de loop van het jaar ook nog een extra camera bij voor Sophie. Die is dan wel 4, maar het is best fijn haar in de gaten te kunnen houden daar op zolder met een camera. Na veel onderzoek was het duidelijk: We wilde een Luvion Grande Elite, ter waarde van 179 euro. De zelfde avond was deze nog besteld. De volgende dag zou hij geleverd worden. Mooi, dacht ik. 

Idd, de volgende dag kwam mijn babyfoon. Ik was druk aan het schoonmaken met mijn schoonmoeder, dus even geen tijd om hem meteen open te maken en te kijken. Die avond toen mijn dochter net naar bed was kroop ik op de bank met een bak koffie en mijn pakketje. Leuk!!! Ik zocht waar de doos open moest en toen viel me ineens op hoe ontzettend gaar de doos was. Overal beschadigingen, en het zag er naar uit of hij al jaren bij de Wehkamp op de plank lag (onderop) of waarschijnlijker nog: dat iemand anders hem al gekocht, open gemaakt en terug gestuurd had. Ik draaide de doos even rond om alle kanten te bekijken. Toen viel me een sticker op met: 139 euro... Hey, dacht ik... hoe kan dat nou??? Mijn babyfoon kost toch 179 euro??? Word ik hier nou gewoon in de maling genomen?? Ik kijk op de voorkant en zie dat ik een totaal andere babyfoon gekregen heb. Niet de Luvion Grande Elite, maar de Luvion Platinum 2. Lekker dan. De volgende dag dus maar bellen. Dat ik totaal niet tevreden was. Niet alleen bezorgen ze me de verkeerde babyfoon, maar voor die prijzen mag je toch op zijn minst ook een mooi exemplaar verwachten!! 

Vele malen excuses natuurlijk, en de volgende dag zouden de babyfoon komen ophalen. Alleen na even kijken in het systeem bleek dat de oplossing iets minder makkelijk was dan gedacht. Gewoon een nieuwe opsturen kon niet. Ik moest deze op laten halen, en zelf een nieuwe bestellen. Dat kon de meneer van de klantenservice (die ik 20 cent per minuut betaalde ook nog) niet voor me doen. Daarbij kwam dat ik deze dan opnieuw vooraf diende af te rekenen. Achteraf met acceptgiro ging niet. Dus met andere woorden: de verkeerd geleverde babyfoon werd opgehaald, en het geld hiervoor kreeg ik binnen 10 werkdagen (!!!) terug gestort. De nieuwe babyfoon ging me opnieuw 180 euro kosten en verder was er geen enkele vorm van vergoeding of compensatie voor deze belachelijke afhandeling. Dit dus maar weer met mijn vriend besproken toen hij thuis kwam 's avonds. Samen besloten we te wachten tot we het geld terug hadden, en dan ergens anders een nieuwe babyfoon te bestellen. Zoveel haast had het nu ook weer niet. Bedankt Wehkamp... 

Dan was er nog iets wat ik graag nieuw wilde! Een box met hangmatje. Het hangmatje bestelde ik op internet, geen idee meer waar. Hij werd 2 dagen later geleverd met een vlek erop. Dit zag ik door de verpakking heen. Jammer!! Meegenomen door mijn schoonmoeder, die zou hem wel even wassen en het probleem was opgelost. De box kocht ik bij Prenatal. Samen met een boxkleed en nog een lief douchecapeje met daarop: kleine zus. Toen ik thuis kwam bleken er een paar halen in het douchecapeje te zitten. Moet ik maar beter kijken, dacht ik nog. Die ruil ik wel als ik de box op ga halen. Dat was vorige week vrijdag zover. We hadden geen tijd meer die avond om de box nog neer te zetten, dus hier begon mijn vriend zaterdag aan. Maar wat bleek: er zat een hele diepe scheur in het hout van de box. Lekker dan!!! Dus ik bellen. Ik had al de ziekte erin, want die dag ervoor had ik het gezeur gehad met de babyfoon, EN had ik moeten bellen waar het geld van mijn piekstok bleef. 

Prenatal was zeer vriendelijk. 'Wat vervelend mevrouw!!' Ik vertelde dat ik het inderdaad behoorlijk vervelend vond, omdat deze op bestelling geleverd was, en als ik nog weer opnieuw 2 weken moest wachten op een nieuwe box, dat ik dan inmiddels bijna 39 weken zwanger zou zijn. Ik vroeg mevrouw van de Prenatal dus of er nog een manier was om snel aan een andere box te komen, zo niet dan wilde ik graag mijn geld terug en kocht ik liever ergens anders een box. Mevrouw keek even in de computer, en er waren nog 5 stuks van dezelfde box op voorraad in Barendrecht. Niet om de hoek, maar ook geen uren rijden. Dus wij zijn direct in de auto gestapt, na de box weer netjes ingepakt te hebben en hebben bij Prenatal in Barendrecht de box omgeruild voor een andere. Mijn vriend heeft hem nog open gemaakt en even globaal gekeken of er niet opnieuw diepe scheuren in het hout zaten... Doos weer dicht, in de auto, naar huis en box weer in elkaar. Ik ging even boodschappen doen. Toen ik thuis kwam liep mijn vriend naar de auto om de boodschappen te sjouwen. 'Slecht nieuws.... Er zitten toch weer beschadigingen in...' NEEEJJJJJJ. Jawel dus. Niet zo diep als in de vorige, maar was dit nu maar wel zo geweest, dan was het ons in de winkel wel al opgevallen. Maar nu was het gewoon een barst in de lak, waardoor er wel een scherp randje te voelen was. Uiteraard zat deze barst aan de bovenkant en hij was zo in het licht van onze kamer duidelijk te zien. Ongelooflijk!!!! Het was inmiddels na 5en, dus de Prenatal was dicht en ik zat er echt helemaal doorheen... Mijn vriend vond dat we fikse korting moesten vragen, zodat hij niet WEER de box uit elkaar hoefde te halen en deze terug hoefde te brengen. Maar dat was voor mij echt geen optie. De box stond net, en door temperatuurverschillen door het jaar heen zou de breuk misschien nog wel erger en scherper worden. Ik ga niet het risico lopen dat mijn dochtertje er straks haar vingertje aan snijd. Klaar... Ok, dat begreep mijn vriend ook wel, en omdat ik er echt een beetje doorheen zat beloofde hij maandag te bellen en te zeggen dat we de box terug wilde brengen en ECHT geen nieuwe wilde. Voor een paar uurtjes voelde ik me even heel zielig... Ik vond het aanschaffen van nieuwe dingen voor onze baby helemaal niet meer leuk. Alles was kapot, vies, of verkeerd!!! Zo was er toch geen lol meer aan?? Ik was alleen maar heel de dag bezig met rondbellen om al die verkeerd geleverde/kapotte/niet terugbetaalde spullen geregeld te krijgen. Kon er dan niks goed gaan???? Daarbij was het ook nog eens zo dat de dichtsbijzijnde winkel die de box die ik zo graag wil nog op voorraad heeft de Baby en Tienerstore is. Die van het wiegje, de piekstok en de zaak die me nog geld schuldig is... Maar ja, een box op internet bestellen durf ik echt niet meer. Wat als er iets mis mee is? Dan moet hij weer opgehaald worden, moet ik waarschijnlijk weer een nieuwe bestellen enz. enz. enz. Dus toch maar woensdag als mijn vriend een vrije dag genomen heeft naar de Baby en Tienerstore en dan de box uit de doos halen om ieder randje, hoekje en gaatje te controleren!!! 

Inmiddels is de box terug naar de prenatal, ben ik 37 weken en 2 dagen zwanger en zit ik nog zonder box en zonder babyfoon... Gelukkig is het allemaal geen ramp, en kan je baby ook mee naar huis zonder die dingen, maar toch! What is up with the universe???? 




785 x gelezen, 0

reacties (0)


  • Jojohanna

    Jeetje mina !! heb je verhaal even gelezen maar wat een gedoe... ! hopelijk krijg je alles op tijd af en kun je nog ff rust houden voordat de baby komt!

  • mamalovesruneke

    Ocharm zeg! Hopelijk valt alles nu in zn plooi

  • sabine**

    Och och och arme jij! Op deze manier wil je je laatste weken niet doorbrengen....en dat van die aerosleep is volgens mij ook niet waar, want mijn zusje heeft ook een rechthoekige, die in zo een klein rechthoekig houten wiegje met spijlen kan....dus terug ermee!! Hoop voor je dat alles nu goed gaat komen en je kan genieten van je laatste weekjes....succes meis

  • having-a-baby

    Jemig!!!! Hoeveel pech kun je hebben..... Het is puur materialistisch maar dan nog, je wil gewoon alles leuk en mooi voor de kleine beeb. Het aerosleep topdek is trouwens niet waar hoor meis. Je hebt een ronde voor de wagenbak en een rechthoekige voor een wiegje. Die heb ik nl ook!

  • IreBri

    Jeetje arme Lieke!!!!! Dit is NIET leuk! Je moet nu echt iets voor jezelf doen! Gelukkig vindt klein Sophietje het allemaal prima!

  • y1607

    Jeetje meis wat een pech allemaal!!
    Hopelijk heb je het nu allemaal gehad en kun je je nu helemaal voorbereiden!
    Succes!! X

  • levensgenieter83

    Snel liek!! Ontspannen! En gelukkig kan dat dankzij je lieve vriendinnetjes ;). Hup! In bad met een lekkere douchegel. Waterkoker aan, theekop erbij, chocolaatjes pakken. Tijdschriftje erbij. Want ja... dat heb je wel allemaal in huis!

  • kitkat2

    Wat een ongeluk zeg...kan je er niet bij hebben als hoogzwanger bent

  • lente mama

    Tjee wat balen zeg. Zo is het inderdaad niet leuk om spullen voor haar te kopen!
    Hopelijk gaat de rest wel goed, de kaartjes enz..
    Liefs Anke

  • MamavanJ.

    Jeejtje, wat een pech allemaal! Logisch dat je er flink van baald! ik was uit mn slof geschoten! ik hoop voor jullie dat die box bij tienerstore dan wel goed is!

  • Tweede x mama

    jeetje das toch niet normaal zeg!!! alles in 1 keer bij 1 iemand, pff zat vol verbazing je blog te lezen, ongelovelijk zeg!
    idd blijf wel aan jezelf denken, hopelijk vind je snel de rust en kan je nog even uitrusten en genieten. xxxx dikke knuff

  • Lisalorraine

    Jeeeeeezus.
    Wat een ongeluk allemaal meid :(
    Ik hoop dat je alles nieuw terug krijgt of je geld terug zo behandel je mensen toch niet
    Mijn piekstok komt bij de babydump vandaan