Vandaag het eerste 10 minuten gesprek bij Bruce op de peuterspeelzaal gehad. Normaal doen ze dit alleen bij doelgroepkinderen (kinderen met extra aandacht, taalachterstand), maar omdat er tijdens het halen en brengen weinig tijd is om dingen te vertellen, hebben ze besloten dat ze het voortaan voor alle kinderen gewoon doen. Ook leuk voor de ouders.
Hier een hele lijst die ik even overgeschreven heb. De spelfouten heb ik eruit gehaald ;-)
------------------------------------------
Ingevuld door: Madeleine
Datum: Oktober 2011
Wat kan ik vertellen over het algemeen welbevinden:
Bruce heeft plezier in wat hij doet. Bij binnenkomst heeft hij moeite, maar wanneer moeder weggaat zoekt hij snel een plek om te spelen.
Hoe is het contact/de relatie met de groepsleiding?
In het begin was hij kwaad wanneer moeder wegging, maar dit gaat goed nu. Hij komt iets vertellen en vragen. Hij laat zich troosten bij evt. verdriet.
Hoe is het contact/de relatie met andere kinderen in de groep? En hoe, waarmee en met wie speelt het kind?
Bruce zoekt toenadering naar andere kinderen. Hij speelt nog niet met andere kinderen, maar naast andere kinderen.
Hij puzzelt graag, vooral de cijferpuzzel. In de autohoek vindt Bruce ook leuk. Wanneer het hem daar te druk wordt zoekt hij een andere plek om te spelen.
Wat mij opvalt is:
Bruce is erg bezig met cijfers en vormen. Hij kan de cijfers 0-9 aan de vormen herkennen. Hij kan zich goed verwoorden.
Wanneer Bruce verven wilt, wil hij geen schort om. Bruce is een rustige peuter. Hij geniet stilletjes van wat er om hem heen gebeurt.
Wat wij extra aandacht geven is:
Wij schenken extra aandacht in het samenspel door aan tafel met een spel of in de autohoek samenspel te creëren.
Wat maakt Bruce bijzonder?
Bruce ontwikkelt zich goed. Hij heeft nog geen interesse in het zindelijk worden.
Hij is een stille genieter.
reacties (0)