7 voedingsmiddelen voor in jouw postpartumdieet

7 voedingsmiddelen voor in jouw postpartumdieet
  • in Overig
  • 0
  • 481
  • 25/05/2024

Als je onlangs een nieuwe baby hebt verwelkomd, staat je hele leven in het teken van de baby. Misschien zit je nog op de roze wolk, maar heb je ook last van fysieke en emotionele uitputting. Het herstellen van de bevalling en alle hormonale ups en downs; het eist veel van je lichaam. Voeding is niet alleen belangrijk voor de baby, maar ook voor de moeder! Hieronder staan zeven voedingsmiddelen voor jouw postpartumdieet!

Vaak wordt de zelfzorg op de achtergrond gesteld, omdat er voor de kleine gezorgd moet worden. Maar jezelf goed verzorgen, en met name voeding, is heel erg belangrijk. Tijdens de herstelfase is een voedzaam dieet van cruciaal belang. Bepaalde voedingsmiddelen spelen een belangrijke rol.

De beste voedingsmiddelen voor na de bevalling zijn die met essentiële stoffen. De stoffen bevatten alles om het herstel te ondersteunen. De voedingsmiddelen geven je energie en voldoende calorieën om je verzadigd te houden terwijl je voor je pasgeboren baby zorgt.

Hier staan zeven voedingsmiddelen met de bijbehorende voedingstoffen voor je postpartumdieet:

Zalm

Zalm zit vol omega-3 vetzuren en is goed om ontstekingen te helpen verminderen. De magere eiwitten helpen bij het herstellen van het lichaam bij uitgerekt en gescheurd weefsel.

Haver

Haver is een voedzame bron van koolhydraten met veel eiwitten en vezels en is rijk aan ijzer.

Noten

Noten zijn de ultieme snack met veel gezonde vetten en eiwitten. Noten bevatten ook veel calorieën, wat het herstel kan ondersteunen. 

Rundvlees

Rundvlees is een supergoede bron van ijzer om je bloedverlies na de bevalling aan te vullen en je kracht terug te geven.

Eieren

Eieren zijn rijk aan eiwitten maar eieren zijn ook rijk aan vitamine D, dit ondersteunt het immuunsysteem. Verder zitten eieren vol choline om de ontwikkeling van je baby’s hersenen te ondersteunen, dit is dus van toepassing als je borstvoeding geeft.

Avocado

Avocado’s bevatten veel vezels en magnesium om een regelmatige stoelgang te bevorderen en je welzijn te ondersteunen.

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt zit boordevol eiwitten en is een bron van calcium. Calcium is goed voor het aanvullen van verloren voorraden tijdens de zwangerschap en het behouden van sterke botten.

Dus neem even de tijd en zorg ervoor dat je de voedzame stoffen binnenkrijgt. Jij verdient even goede zorg voor jezelf als voor de baby! 

Lees ook:

Deze 10-selfcare tips komen goed van pas na de bevalling
De evolutie van je reis als moeder

Beeld: Canva.com
Bron: Tinybeans.com

Wil jij graag jouw verhaal over je bevalling, baby, vruchtbaarheidstraject of iets anders delen op BabyBytes? Dat kan via dit formulier. Wie weet staat jouw verhaal binnenkort (anoniem) op de site!

Reageer op dit artikel

reacties (0)




Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50