3 manieren om positiever over je eigen lichaam te zijn nu je moeder bent

3 manieren om positiever over je eigen lichaam te zijn nu je moeder bent

Je bent moeder, dus waarschijnlijk pas je niet meer in je oude broek. Is dit erg? Nee. Vinden we dit erg? Soms. Maar waarom is dat eigenlijk zo? We kunnen veel beter blij zijn met ons lichaam wat ons die prachtige kindjes heeft opgeleverd! Dit zijn de 3 manieren om positiever over je eigen lichaam te zijn nu je moeder bent.

1. Wees niet zo hard voor jezelf

Skip de negatieve manier waarop je praat tegen jezelf. Voor een ander zou je ook niet zo streng zijn, dus waarom ben je dit wel tegen jezelf? Kijk juist naar wat mooi aan je lichaam is, en niet naar wat niet ideaal is volgens jou. Focus je op het goede, dan wordt het minder perfecte ook minder van belang. Het is even oefenen, maar deze oefening zal zeker kunst baren!

2. Doe het samen

Je bent niet de enige in dit schuitje. Er zijn meer vrouwen die zich zo voelen en dat kan je extra krachtig maken. Body positivity is besmettelijk. Dus omring jezelf vooral met vrouwen die hun lichaam omarmen en er trots op zijn. Hier kun je een hoop van opsteken en overnemen als een tweede aard.

3. Geef jezelf een complimentje

Doe dit elke dag, misschien zelfs vaker per dag. Het lukte je voorheen ook om jezelf af te kraken, dus dan lukt het je ook om dit om te zetten in positieve zelfspraak. Het compliment mag zo groot of klein zijn als dat je zelf maar wil, maar maak ‘m wel. En doe vooral iets aan waar je je prettig in voelt, verstop je niet door die stomme onzekere stem.

Wat doe jij om meer body positive te zijn, of was je dit altijd al? 

Inga Stoit is online redacteur bij BabyBytes. In haar vrije tijd doet zij veel aan sporten, koken, yoga en ze is gek op lange wandelingen met haar hondjes. Volg Inga ook op Instagram!

Reageer op dit artikel

reacties (0)




Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50