Hoi dames! Ik heb sinds oktober een mirena spiraal. Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog omdat ik telkens heftig ongesteld ben (2/3weken lang) gisteren moest ik weer ongesteld worden en heb ik misschien 5 druppels bloed verloren... Nog meer dames die dit zo hebben gehad? Het gaat echt van het ene naar het andere uiterste. ..
Ik heb 7 maanden een mirena spiraal gehad en ik vond het een drama.. Ik bloedde ook steeds 1,5 tot 2 weken lang ongeveer en had dan even 2 of 3 weken rust en dan begon de ellende weer, werd er echt niet goed van. Daarbij kreeg mijn man ook pijn tijdens de seks door de draadjes, en ja die konden we dan wel korter laten knippen maar met steeds dat bloeden was ik het toch al zat. Na 7 maanden toch maar naar de dokter gestapt om hem er uit te laten halen. Touwtjes waren foetsie dus moest via de gynaecoloog waar de touwtjes wel gewoon weer zichtbaar waren. Maar ze kon via de echo wel gelijk zien dat hij lager was geplaatst als gewoonlijk, en dat verklaarde ook gelijk waarom ik steeds zo vaak bloedde. Hij is er toen uit gehaald en voor mij never nooit meer zo'n ding.
Ik heb in december 2015 een spiraal Mirena laten zetten en hem 3 maanden later verwijderen. Eerste keer ongesteldheid praktisch maand goed gebloed. Daar had ik nog mee kunnen leven mocht ik mij ook niet opgeblazen gevoeld hebben en gewicht beginnen bijkomen zijn. Uiteindelijk goed geweest om hem eruit te halen, ik had al een cyste en mijn baarmoederslijmvlies was redelijk dik wat niet zou mogen bij een spiraaltje. Erg blij dat hij eruit is, nu maand verder terug pil en al 3 kg kwijt. Nooit meer voor mij!
Sommige vrouwen blijven vloeien met een mirena, anderen hebben nergens last meer van. En dan zijn er ook nog heel veel andere scenario's. Ik heb de eerste maanden niet gevloeid (mirena is in december 2014 geplaatst) en sinds september 2015 weer iedere maand. Ben benieuwd wat de gyn je gaat vertellen. Succes.
Echt menstrueren doe je eigenlijk niet met iedere vorm van hormoonhoudende anticonceptie. Van een regelmatige cyclus is bij gebruik van Mirena uiteraard geen sprake. Dat je onregelmatig vloeit, is normaal en hoort erbij. Als je nu een paar druppels verliest en het is klaar, dan is dat toch alleen maar mooi? Zo werkt de Mirena, vooral het eerste half jaar.
Ik heb de mirena nu 2.5 jaar en ik vind het echt kut! In het begin nergens last van maar de laatste paar maanden continue buikpijn, en om de 3 weken weer ongesteld.. en voor ik ongesteld wordt heb ik altijd een schimmelinfectie... zo irritant. . Elke keer denk ik ik laat hem eruit halen maar daar zie ik zoo tegenop..
nou ik heb op dit moment de 3e schimmelinfectie te pakken! ik had al een vermoeden dat het van de spiraal kwam maar de dokter zei dat het niet als bijwerking bekend stond...
Ik zit er ook aan te denken om hem te verwijderen....gewoon weer aan de pil te gaan voor een paar jaar en dan maar de boel op slot
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (10) Verversen