Afgelopen maandag ben ik bij de gyneaceloog geweest, ze had gekeken en ik had 2 cm ontsluiting..
Nu moest ik afwachten op een telefoontje of ik mocht worden ingeleid, dit is goedgekeurd en maandag wordt ik ingeleid. Wat ik vreemd vind is dat ze me willen gaan inleiden met een ballon en dat ik niet naar huis mag maar in het ziekenhuis moet blijven slapen.. je krijgt toch alleen een ballon als je geen ontsluiting hebt? Want wanneer valt die eruit?
Ik had ook 2cm en toch een ballon gekregen. Mocht ook niet naar huis en de volgende ochtend kwam de gyn kijken en ik dacht het heeft niet veel gedaan want de ballon zat er nog in.. bleek ik al 5cm te hebben en de ballon kon ze er zo uithalen. 5cm zonder geen een wee! Daarna vliezen gebroken.. ik heb heerlijk ontbeten en kreeg 1 uur na het breken van de vliezen kreeg ik uit mezelf weeeen. 52 minuten later is mijn dochter geboren!
Ik hoor vaak dag ziekenhuizen gelijk infuus geven voor de weeen op te wekken maar dit verschilt ook per ziekenhuis. Bij mij keken ze eerst ong. 1 uur aan of ik zelf weeen kreeg en dit was ook.
Ik ben ook ingeleid nadat ze een ballonkatheter hadden geplaatst en al 2 cm ontsluiting had. Ik had op de maandagavond 2 cm, maar ze wilden toch de boel verder laten verweken dmv een ballonkatheter, het liefst naar 3 a 4 cm. Deze is geplaatst en na 30 minuten was hij er weer uit, zo snel was de nodige 3 a 4 cm bereikt. Dus toen geslapen daar om de volgende dag ingeleid te worden. Niet dat dat voor de uiteindelijke bevalling heeft wat heeft uitgemaakt ofzo, want mijn lichaaam ging zelf niet aan de slag. Dus de volgende ochtend vlieden gebroken en ingeleid.
Die ballonkatheter gebruiken ze dus om de baarmoedermond verder te verweken en meer ontsluiting te creeeren, soms is dat fijner bij inleiden, want als je baarmoedermond dus nog moet verweken dan kan je een pijnlijke bevalling krijgen. Hoe lang een ballonkatheter blijft zitten... kan kort zijn maar ook lang, ligt eraan wanneer de nodige hoeveelheid bereikt is. Bij mij dus na 30 minuten
Misschien kunnen ze je de dag van tevoren niet strippen? Dat deed mijn gyn bij de eerste, met twee cm. Volgende dag zouden ze inleiden en had ik al 3 cm. Vliezen doorgeprikt en even een half uurtje afgewacht voor ze met het infuus zouden starten... En wat denk je? De weeen kwamen vanzelf op gang! Zonder infuus, was onze zoon er 5 uur later al!!! Hopelijk voor jou ook zo'n fijne bevalling!!
Jaa ze hebben me afgelopen maandag al gestript toen ik op 2 cm zat, dus hopelijk heb ik er nu ook al meer.. bij jou is het dus goed en snel gegaan, dat is wel heel fijn!
Ze kunnen je pas inleiden als je ongeveer 3 cm hebt, tenminste dat vertelde ze mij. In had geen ontsluiting en kreeg een ballon. Toen ik 2 a 3 cm had, zijn ze begonnen met inleiding.
Je hebt kans dat je op 3 cm zit dan breken ze je vliezen. Volgens mij is het in NL sowieso de procedure bij inleiding dat je onder de gyn valt en je niet meer naar huis mag.
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (21) Verversen