Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb sinds week 18 last van een soort ‘hartkloppingen’. Als ik in rust zit/lig dan lijkt het net of mij hart een soort van overslaat en dan 1x hard bonkt. Vandaag bij vk geweest en vertelt hoe en wat en die zei het hoort erbij rond dit termijn. Bloeddruk was trouwens 110/60. Ik herken dit niet van mn 1e zwangerschap.. En vind het toch een beetje gek..
Wie herkent dit? Ging het nog over of bleef het tot de bevalling? Ik hoop dat het over paar weken wegtrekt maar dacht wil even hier horen.
Ik herken je onrust. Doordat je meer bloed rondpompt heb je er sneller last van. Als dan ook nog je maag beetje naar boven wordt geduwd door je groeiende buik kan het soms goed overslaan inderdaad. Iedereen heeft dit, ook zonder zeangerschap, alleen valt het dan niet zo op. Hopelijk heeft de verloskundige je voldoende gerustgesteld, anders gewoon opnieuw vragen. 🍀
Ik heb het tijdens de eerste zwangerschap gehad. Je lichaam is ontzettend hard aan het werk en voor mij was het vaak een teken dat ik erg moe was. Het voelt heel eng, maar het kan gelukkig geen kwaad
Ik heb het al sinds ik me het kan herinneren. Op hol slaan, fladderen , en overslaan. Tientallen onderzoeken en meerdere echo's gehad. Soms heb je het gewoon. Maar het kan zeker voor veel onzekerheid zorgen. Ik heb het geaccepteerd maar hou het wel goed in de gaten. En je hart pomp indd nu even wat meer ivm je zwangerschap. Vertrouw je het niet altijd aan de bel trekken als je er meer verschijnselen bij krijgt. Sterkte !
Ik heb het al sinds ik me het kan herinneren. Op hol slaan, fladderen , en overslaan. Tientallen onderzoeken en meerdere echo's gehad. Soms heb je het gewoon. Maar het kan zeker voor veel onzekerheid zorgen. Ik heb het geaccepteerd maar hou het wel goed in de gaten. En je hart pomp indd nu even wat meer ivm je zwangerschap. Vertrouw je het niet altijd aan de bel trekken als je er meer verschijnselen bij krijgt. Sterkte !
Ja hoor dat heb ik ook af en toe en het hoort er inderdaad bij. Je bloedvolume neemt toe en je hart gaat harder werken om het goed rond te pompen zodat jij en je kindje alle voedingsstoffen krijgen die je nodig hebt en de afvalstoffen netjes worden afgevoerd. Daar hoort bij dat er wel eens een heel klein haperingetje optreedt in je hartslag. Onschuldig, maar wel een beetje hinderlijk...want je kunt ervan schrikken. Na de bevalling wordt het weer normaal.
Het komt en het gaat. Het heeft te maken met de toegenomen bloedhoeveelheid die aangemaakt is ivm de baby en extra door je lijf gepompt moet worden. Hier heb ik ook zo nu en dan last van, voelt wel gek soms.
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A
reacties (7) Verversen