Fq#xg@ Bol.com

Man oh man wat ben ik pissig!

Ik was altijd blij met en onder de indruk van de service van Bol.com, maar het is ze nu werkelijk in de Bol geslagen... letterlijk!

Wat een K#Tzooi maken ze ervan zeg! Hier heb ik werkelijk geen woorden voor, luistert en huivert mijn medemens!

Vorige week dacht ik slim te zijn, door een vroege 'onder de kerstboom kados' order te plaatsen, helemaal vanaf hier in Nieuw-Zeeland vanaf de bank en lekker laten bezorgen bij mijn ouders in Nederland. Duidelijk toch en klinkt makkelijk, zou je denken.

TOTDAT je gaat betalen met een creditcard... Niets nieuws voor mij, als wereldreiziger, een creditcard is nu eenmaal een fantastisch iets voor de wereldburger. MAAR NIET BIJ BOL.COM!!!!

Denk ik op zijn Hollands goedkoop te doen, door geen bezorgkosten te hoeven betalen bij orders over de 20 euri, dus laat de wehkamp maar lekker zitten, ik bestel heerlijk alles bij Bol.com, lekker vertrouwd en betrouwbaar, jaja...

Wat doen ze: tja, als je de kleine lettertjes in de gaten houdt, dan kun je idd lezen dat ze je bestelling pas in rekening brengen, op het moment dat het verzonden wordt. Ook duidelijk... toch?

Niets is minder waar! Er wordt EERST een totaalbedrag op je creditcard VASTGELEGD. Ok, geen probleem, ik ga gerust niet voor 100 euri uitgeven, als ik maar 30 euri op mijn creditcard account heb staan, ik kijk wel uit! Maar DAN (en hier komt het, goed opletten nu!) worden de bedragen van de diverse producten die ik leuk besteld heb, allemaal 1 voor 1 in rekening gebracht (terwijl ze in dezelfde zending zitten en met de zelfde postbode aankomen!) en dit gaat BOVENOP het gereserveerde bedrag en wordt afgeschreven van je creditcard. Pas als het TOTALE bedrag dus 2x van je rekening lijkt te zijn geschreven, krijg je het gereserveerde bedrag weer terug, order klaar. Dat wil zeggen, dat je niet voor 100 euro op je rekening moet hebben, maar TWEEHONDERD!!!! en dat vermelden ze dus niet in die kleine K#Tlettertjes van ze!

Met als gevolg, dat de helft van mijn order niet afgerond kan worden, want ja er staat maar voor 120 euro op mijn creditcard account, das toch zat als je een bestelling plaatst van 100 euri's of ben ik nou gek?

Volgens Bol.com ben ik dus gek

Vervolgens vraag je om opheldering, krijg je doodleuk te horen dat je je creditcard maatschappy maar moet gaan vragen, wat is dat nou weer voor een KLoooooTE antwoord?

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat mijn creditcard account in NZ dollars is, DUS dat voor elke BUITENLANDSE TRANSACTIE  er verschillende wisselkoersen worden berekend (ok, valt te verwachten natuurlijk) PLUS dat er buitenlandse transactieKOSTEN in rekening worden gebracht voor ELKE transactie... Ik heb in totaal 2 orders geplaatst van in totaal 9 producten en er zijn mij al 12x transactiekosten in rekening gebracht, ter waarde van ruim 4 euro!

Met andere woorden, ik had veeeeeel beter gewoon bij een Wehkamp oid kunnen bestellen, dan had ik dit drama niet gehad en had ik deze blog ook niet hoeven schrijven.

Het ergste is nog, dat de bedragen die worden ingehouden niet eens terug te vinden zijn in mijn bestelling, dus waar hele Bol.com mee bezig is? en van de klantenservice ben ik ook niet onder de indruk, daar krijg ik alleen een standaard tekstje van terug, wat ik ook vraag.

Ik KOTS van Bol.com op dit moment en ik ben echt bereid om er NOOOOIT meer wat te bestellen, wat een K#Tgedoe zeg!

Zoooo, klaar met t geklaag, ik wacht maar weer af hoe dit af gaat lopen en nu trouwens maar eens naar bed, want het is alweer na middernacht...

Bedankt voor t lezen :P

Greetz Brenda

504 x gelezen, 1

reacties (0)


  • mamavienthi

    irritant gedoe zeg! Voortaan je ouders het gewoon over laten maken en hun het geld teruggeven? Kennelijk zijn ze niet zo ingesteld op buitenlandse klanten

  • crazymii

    zoo dan ik heb er nooit problemen mee gehad maar hoop dat het snel in orde komt want
    dit is te gek voor woorden
    succes

  • divatje

    Ik heb laats via de site een mail gestuurd. (Verzoek om contact op te nemen) onderwerp klacht en aan gegeven erg teleurgeteld te zijn en me bedrogen voel. Na 4 uur werd ik gebeld met echt een keurige oplossing.
    Wie weet krijg je dan wel iemand die alles kan regelen

  • paola

    hahaha Bol.com is de enigeste waar wij te vreden mee zijn! Zal wel dat het goed gaat omdat het Nederland is. Kunnen ze nog onder controlle houden New-Zeeland klinkt al moeilijk

  • panini

    Ik heb dat ook met sommige postorderbedrijven..Maar jouw verhaal slaat echt alles. Wat een slecht bedrijf zeg, en zij willen concureren met Amazone..Dan moeten ze wel snel wat gaan veranderen aan de bedrijfsvoering.

  • Fien-86

    ojee, das wel klote zeg. moet eerlijk zijn dat ik er nog (tot nu toe toch) geen klagen van heb, heb ook nog maar 2x iets besteld daar, hoewel de 2e x ik de hele dag aan het wachten was tot ze mijn luiers kwamen brengen, had op vrijdag besteld en zou zaterdag geleverd worden...not, kreeg smaandags pas mijn luiers, en dat vond ik wel een beetje jammer, gelukkig had ik nog wel luiers genoeg maar toch, klopt hun 'vandaag bestellen, morgen geleverd'-motto toch ook niet.
    maar vind het voor jouw wel heel klote, damn. hopelijk komt alles toch nog in orde.

  • mem fan de moaiste

    Wat n naaiers!! Succes ben benieuwd naar de afloop!! Trusten mop!

  • Wendy-4ever

    Wat een bizar verhaal joh! Ik hoop op een goede afloop!

  • mamavanbentley

    he bahh hoe vervelend zeg!! dan zou ik ook niet meer bestellen!
    iig weltrusten als je nog kunt slapen met dit gezeur xxx