Dagelijk zó moe (in mn hoofd..)

Ik zoek herkenning en vooral naar een oplossing..

Ik sinds mn afstuderen bekend met heel weinig energie. Toen aan het werk en steeds wat minder uren.
Er kwam geen oorzaak uit bloedonderzoek, ben tot bij de internist en cardioloog geweest toen, homeopaat, ergotherapeut.

Na de geboorte van mijn zoontje (nu3) ging het heel prima. Maar de laatste maanden is het weer terug.
Ik maak niet de beste nachten (voeden baby 1 a 2 keer en peuter soms even wakker tussendoor) maar opzich trok ik dat tot op een poosje geleden prima.

Nu ben ik (weer) bijna dagelijks zo moe. Volgensmij vooral in mijn hoofd.
Ik voel me 2 ton zwaar op die momenten, kan weinig (geluid) hebben..

Ben thuisblijfmoeder en er is een vermoeden van add, ik prik binnenkort ook nog even bloed.
Maar zijn er mensen die dit herkennen en ergens baat bij hebben?

Vooral dat wazig zijn in mn hoofd, en dat zware moeie gevoel zijn zo deprimerend😓

1467 x gelezen, 3

reacties (17)


  • FrutselRietje

    Overprikkeld is mijn eerste gedachte. Rust en regelmaat inbouwen helpt, samen met grenzen stellen.

    Misschien ijzertekort (ferritine) terwijl je hb (hemoglobine) gehalte wel goed is. Huisartsen kijken soms niet verder dan hb. Ik knapte aanzienlijk op met een ijzerpillenkuur.

    Magnesium en olie met omega 3, 6, 9 van goede kwaliteit doen ook echt wonderen. Met de huidige verminderde kwaliteit voedsel, is supplementeren vaak aan te raden.

    Meer eiwitten dan koolhydraten eten kan je ook erg helpen, minder suikers en je zit sneller vol van eiwit waardoor je minder gaat snacken. Snacks zorgen voor een korte stijging in het bloedsuiker en elke keer daarna kan je een soort crash ervaren. Ik heb een vriendin die alleen op zaterdag iets met suiker eet. Anders valt ze in slaap tijdens haar werk doordeweeks, zo slecht kan ze er tegen. Is ze achter gekomen nadat ze met een diëtist vanalles getest heeft.

  • Knor

    Van slaaptekort verkrijg je trouwens wel degelijk inflammatie (ontstekingen) in je hersenen. Als je toch besluit te detoxen, er niet mee overdrijven... Slapen, rusten en gaan sporten kan opzich ook al heel veel genezen

  • Knor

    Curcuma, ook iets super goed tegen ontstekingen , rozemarijn. Ik zou eerst de simpele dingen uitproberen. Drink misschien thee dat dit bevat?

  • Knor

    Wat je ook moet weten is dat een bloedonderzoek niet waterdicht is. Je kan wel degelijk met een gezondheidsprobleem zitten terwijl je bloed er oke uitziet.

  • Knor

    Citicoline en carnitine heb ik ook altijd heel handig gevonden.

    Let wel op met supplementen die invloed hebben op je schildklier, lever, ... En opletten met supplementen die bepaalde aminozuren bevatten. Vraag best raad bij je huisarts hierover

  • Knor

    Detox drankjes van het merk salus vind ik persoonlijk de beste. Balans vinden bij inname van eten dat suiker bevat. Antioxidanten. Je kan glutathione proberen (wel duur) . Allesinds kan dus ook te maken hebben met teveel inflammatie in je lichaam. Dat moet je zeker niet onderschatten

  • BoyBoyBoy

    Ik ben nog steeds moe, elke dag. Sporten is heel helpend voor me, krijg ik weer energie van. Ik denk dat de vermoeidheid passend is bij het ouderschap met jonge kinderen. Daarnaast werken wij ook nog, dus dan is tijd voor onszelf uniek.

  • Dame68

    Ik ben ook tijden enorm moe geweest. Ook langdurig slechte nachten gehad (dochter bijna 3)

    Hier heeft het geholpen door mijn conditie te verbeteren , ik zwem nu iedere week 2 keer. Ook fiets ik veel meer in de buitenlucht en ga ik standaard om half 9 naar bed. Ik geef bewust mijn grenzen aan, dwz niet meer dan 1a2 sociale dingen in de week want dan raak ik overprikkeld .

    Als mijn dochter op de peuter is, slaap ik een uurtje bij als ik echt heel moe ben van de nacht.

    Ik eet ook anders, meer plantaardig, minder brood, minder vlees.

    Misschien kan je er iets mee.

  • Pandabeertjes

    Ik herken dit wel …(heb drie kleintjes waarvan de oudste 2 altijd slaapproblemen hadden) . Mijn man zei dan altijd: jij bent moe en je hebt slaapgebrek.

    En ik verzon dan 100 smoesjes waarom dat niet zo was en ik alles wilde blijven doen wat ik deed, lekker mn avonden benutten enzo want dan was het rustig in huis.

    Mijn man had natuurlijk altijd gelijk 🤣 tegenwoordig luister ik en als hij dit zegt ga ik gewoon een paar dagen om 20 uur naar bed. De wereld ziet er daarna opeens heel anders uit.

  • Amatullaah

    Bij mij kwam het door overprikkeling en gewoon jonge kinderen.. ze worden nog wakker snachts dus lijkt me helemaal logisch om je zo te voelen, niet fijn! Mag je een mindere periode hebben in je leven van jezelf? Of baal je daarvan?

  • Jvb

    Al eens contact met een psycholoog gehad? Misschien is het wel een vorm van depressie, burn of bore out, iets in die richting.

    En al 3 jaar gebroken nachten, dat is voor elk mens slopend hoor. Ook als je er aan gewend bent, het is gewoon niet goed voor je lijf en brein.

    Structuur in je dag, voldoende beweging en slaap, gezonde voeding, buitenlucht en zon. En in de week ook wat ruimte voor jezelf, iets waar je je eigen ei kwijt kan of tot rust komt, iets waar jij van oplaadt. Dat is eigenlijk wat iedereen nodig heeft om te functioneren. Kom je daar aan? Kom je ergens iets tekort (behalve dan aan de output, de energie)?

  • Dame68

    Ik ben ook tijden enorm moe geweest. Ook langdurig slechte nachten gehad (dochter bijna 3)

    Hier heeft het geholpen door mijn conditie te verbeteren , ik zwem nu iedere week 2 keer. Ook fiets ik veel meer in de buitenlucht en ga ik standaard om half 9 naar bed. Ik geef bewust mijn grenzen aan, dwz niet meer dan 1a2 sociale dingen in de week want dan raak ik overprikkeld .

    Als mijn dochter op de peuter is, slaap ik een uurtje bij als ik echt heel moe ben van de nacht.

    Ik eet ook anders, meer plantaardig, minder brood, minder vlees.

    Misschien kan je er iets mee.

  • mamavananouk

    11 dagen geleden schreef je dat je al een week een enorm spook in huis had . Je gevoel is echt slaap tekort . Bijslapen is enige dat helpt .

  • Maartje07

    Vlak je slaapgebrek niet uit.

    Ik heb daar ook al 3,5 jaar flink last van (begon al tijdens de zwangerschap met hormonale slaapproblemen) en ik heb een gezin met 4 kids, dus t leven is nooit saai en heel veel rust heb ik dus niet.

    Mij helpt het wel om dingen te doen die me energie geven: dat is voor mij

    - naast mijn gezin werken

    - te sporten (ik

    moet me slepen naar de sportschool, maar knap er echt van op)

    - bij droog weer even lekker naar buiten (met zonnig weer extra lang)

    - en een goede multivitamine te slikken (alleen t idéé dat ik t gebruik werkt al)

    Wellicht kun je hier iets mee.

  • Assiral

    Zou je niet juist wat minder tijd thuis door willen brengen, en bijvoorbeeld 2 dagen gaan werken? Gewoon om even niet met kinderen bezig te zijn, en iets te doen wat je leuk vind? Ik krijg heel veel energie van mijn werk. Van een dag thuis met kinderen ben ik kapot.

    En ja gebroken nachten zijn niet best dat heb ik de afgelopen 2 jaar ook gemerkt dat dat heel veel invloed heeft op je energie.

  • Rupsje1995

    Heb jij je ijzer nog geprikt na je zwangerschappen? Die zit bij mij altijd op het randje (net te goed om ijzerpillen te krijgen), maar heb heel veel baat bij de ijzercapsules van Gentle Iron. Net dat beetje extra wat ik nodig heb (en geen verstoppingsbijwerkingen). Toen het potje leeg was een weekje gestopt, en het kwam gelijk terug. Zeker in de borstvoedingsperiode kan je ijzer nog net wat aan de lage kant blijven.

    Verder is wakker worden snachts wel echt funest voor je energie hoor 😉

  • Nog-even!

    Dat wazige, had ik sinds mijn eerste zwangerschap... Het werd wel beter als ik ontzwangerd was. Maar het is nooit mer helemaal geworden zoals het was...

    Slechte nachten zijn ook funest voor je. En ik denk echt dat je daar meer onder lijdt, dan je zelf doorhebt. Kun je zo nu en dan niet eens een "nachtdienst" naar je man schuiven, om zelf weer eens wat bij te tanken?