VAKANTIE IN DE TENT

We zijn met een stampvolle auto op maandag 12 juli vertrokken naar Toscana. Daar hebben we de boot genomen naar Sardinië (aangekomen om 08.00 van 13 juli) waar we naar een poosje rijden weer een boot hebben genomen (20 minuten) naar een eiland. Daar zijn we naar de camping gereden en hebben onze tent opgezet. Iris was moe rond 13.00 dus hebben haar in de tent in het campingbedje gelegd en wij zijn rustig verder gegaan met alles opruimen. Ze voelde zich meteen thuis in de tent. Toen ze wakker werd rond 16.00 zijn we meteen naar het strand gegaan.

HEERLIJK EN WÀT EEN WATER!!!

Vanaf die dag elke ochtend, en elke middag naar een ander strand. Het is zo leuk op een klein eiland want er zijn ZO VEEL plekjes. Je stopt gewoon langs de weg en loopt naar het strand. Soms was het moeilijk met iris op èèn arm en de parasol in de andere hand (Marco had zijn handen vol met handdoeken en een zak vol strandspelletjes, luiers, liters water en eten) want de straatjes waren gewoon van zand met stenen. De eerste week waren er echt heel weinig mensen. Op het strand waren we soms met alleen 10 mensen. Echt natuur! MOOI!

Maar nu over Iris...heerlijk onze meid. Ze rende van het strand in het water en gebruikte de gieter van de roze panter (uit 1983...haha het was de mijne) en zei de hele tijd: DOUCHE. Ze was helemaal niet bang en met de zwembanden kon ik haar gewoon los laten. Ze lachte de hele tijd. Soms ging ze koppie onder en dan plukte ik haar meteen uit het water en het was gewoon altijd lachen geblazen...misschien zei ze BAH als ze zoute water in haar mond had gekregen maar dat was het.
Met oudere kindjes gaan spelen, kastelen bouwen met de vormpjes, de toren "douchen", achter de zeemeeuwen rennen...ze vond het gewoon geweldig.
De eerste dagen gingen we rond 11.30 weg zodat we konden douchen voor het middageten, maar Iris viel altijd in slaap in de auto en dat vond ze NIKS toen ze overstuur wakker werd. Daarna wilde ze na het eten natuurlijk niet meer slapen. Met die hoge zon konden we nergens naar toe dus waren gewoon allemaal wakker in de tent aan het spelen. We hebben toen besloten om gewoon een boterham op het strand te eten onder de parasol en om 12.30 weg te gaan. Zodat ik haar van de auto in het campingbedje bracht en zodat ze lekker tot 16.00-16.30 kon slapen. Dat was een goed idee en hadden wij ook lekker tijd voor ons (slapen, lezen, klussen :))

Over het klussen. We hebben ons best gedaan!!! Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik bijna altijd een korte cyclus gehad...dus waarschijnlijk hebben we gewoon "naast" mijn ei geklust. Op vakantie hadden we lekker veel zin dus en ik heb het heel onromantisch bijgehouden. We zijn op dag 6, 8, 10, 12, 15 en 16 van mijn cyclus onder de lakens gedoken...EN NU MAAR DUIMEN MEIDEN!!!

Iris kletst nu HEEL veel. Alles wat ze ziet en wat ze kent moet ze een naam geven. Ze zingt ook heel graag en als ik stop aan het einde van een zin tijdens het lied zegt zij het laatste woord. HEEL LEUK!

We zijn maandag nacht (dinsdag ) terug gekomen en morgen ochtend gaat Iris weer naar zee met Marco, opa en oom (de vader van Marco heeft een huis aan zee in het verre zuiden). Ze gaan weg tot 11 augustus en dan vliegen ze terug. Ik moet werken maar wij hebben besloten dat de zee goed doet voor Iris. Ik zal haar (en Marco) veel missen maar het is toch beter aan zee met haar papa dan met mijn moeder in het bloedhete noorden met de vochtige lucht en de muggen!
Het zal niet makkelijk zijn maar daar tegen zal ik veel tijd hebben om andere dingen te regelen en te doen die ik normaal niet kan doen! Ik vind het best spannend!