De belangrijkste voedingsstoffen voor onze (ADHD) kindjes

De belangrijkste voedingsstoffen voor onze (ADHD) kindjes

Na het geven van borstvoeding of flesjes stap je over op reguliere voeding. Je wil natuurlijk dat je kindje alles binnenkrijgt wat hij of zij nodig heeft. Voeding wordt vaak al snel gelinkt aan ADHD i.v.m. bepaalde kleurstoffen en suikers kunnen weer leiden tot energiepieken en driftbuien.

Zorg dat je kindje een ‘allround’ gezond dieet eet en let vooral op voldoende van onderstaande voedingsstoffen.

1. Eiwitten

Als kinderen hun dag beginnen met eiwitrijke voeding houdt dit hun bloedsuikerspiegel in balans. Hierdoor zijn ze meer gefocust en energieker op een goede manier. De meeste kinder ontbijtjes zijn rijk aan suikers, kunstmatige kleurstoffen en conserveermiddelen. De eiwitten zijn vaak ver te zoeken. Bewerkte voeding doet vrijwel niks goed voor hun gezondheid. Voed hen net zoals jezelf gezond! Bijvoorbeeld met: groenten, biologische eieren, vis en vlees, noten, zaden en boontjes.

2. DHA

Dit is een belangrijk vetzuur wat ons lichaam zelf niet kan aanmaken en daarom moet het binnenkomen via eten. Het werkt goed voor het werkgeheugen en voor de leesvaardigheid van onze kinderen. Dit zorgt voor betere resultaten op school. Kies voor: makreel, sardientjes, zalm, hennepzaad, lijnzaad, walnoten en amandelen. Er is ook speciale visolie voor kinderen indien je kind niks van bovenstaande wil eten.

3. Vitamine D

Als men een tekort aan vitamine D heeft lijdt de immuniteit hieronder. Schoolse griepjes kunnen worden voorkomen met een dagelijkse vitamine D3 suppletie. Als het zomer is doet de zon haar werk, maar in de winter is dit stukken lastiger. Je kunt de kindjes vitamine D rijke voeding geven zoals eieren, shiitake en zalm. Je kunt ook een combinatie van vitamine D en visolie in een krijgen!

Zorg jij dat je kindje gezond eet?

Reageer op dit artikel

reacties (0)




Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50