Hoi allen!

Ik vroeg me af of iemand (in Nederland) ook weet of er mogelijkheden zijn om een echo te laten maken van een eitje dat op springen staat. Bijvoorbeeld na een positieve ovulatietest. Het lijkt erop dat ik namelijk wel 72 uur heb tussen mijn piek en het stijgen van mijn temperatuur, maar dit lijkt mij wel ontzettend lang. Mijn ovulatietesten lopen als op voor de piek en ze zeggen dat je vanaf het moment dat ze beginnen op te lopen ovuleert binnen 48 uur en 8 tot 20 uur na de piek.
Ik heb al een echo centrum gemaild maar die was (naar verwachting) helemaal volgeboekt en kun je nooit terecht op t moment dat je een positieve ovulatietest in handen hebt.
Ik verwacht dat dit in Nederland alleen mogelijk is met een verwijzing naar een fertiliteitsarts/poli maar dacht, ga hier toch even vragen. Ik val niet onder de medische molen aangezien ik niet verminderd vruchtbaar lijk.

Reageer op dit topic

Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in V&A


reacties (28)    Verversen


  • Schildpadje31

    Jongens jongens het gaat niet om de shettles methode... Ik vraag alleen naar mogelijkheden of ervaringen van vrouwen die dit hebben gedaan en zo ja waar :). De Waarom is voor mij alleen belangrijk, ik vraag alleen naar opties waar ik misschien zelf niet aan gedacht heb. Maar tot nu toe valt het tegen, ik ga ervanuit dat het dus in Nederland niet mogelijk is.
    Bedankt voor alle reacties!

  • Lindaaaaaaaa

    Jij doet er zo geheimzinnig over
    Dan kun je zulke reacties krijgen
    Succes!!

  • Jvb

    Eerder topic over diëten die de kans op een meisje vergroten en dan deze vraag er bij levert wel een beeld op natuurlijk. Maar begrijpelijk geen zin in commentaar, dat kwam de vorige keer vast al genoeg. Nogal een topic waar een hoop meningen over bestaan 🙃

  • Schildpadje31

    Hahah speurneus!

  • Jvb

    Valt mee, als je je naam intikt, krijg je het meteen te zien 😉

  • Schildpadje31

    Klopt, ik heb inderdaad het recht om dingen voor me te houden en niet alles hoeven uit te leggen :). Bedankt!

  • Lindaaaaaaaa

    Tjooooo

  • Liesjesch

    Ik vermoed dat je het wil om de kans op een bepaald geslacht te vergroten... Maar wel je dit dan maandelijks gaan doen mocht je niet zwanger raken bij de 1e keer? En wat als uit de echo blijkt dat de timing niet goed is? Een echo is ook maar een moment opname, ze kunnen nooit exact het moment van eisprong bepalen, wel de vermoedelijke.. En dan nog is het garantie tot aan de deur...

  • Lindaaaaaaaa

    Ik ook, waarom anders zo geheimzinnig

  • Momoftwokids

    De kans op een meisje als je verder van je ovulatie af seks hebt schijn je nauwelijks te vergroten, als het überhaupt al zo is.
    Als dit je reden is, brand ik je zeker niet af. Daarin mag je natuurlijk een wens hebben. Alleen de kans schijnt echt nauwelijks toe te nemen. En bovendien schijn je, wanneer je al 2 jongens hebt, een verhoogde kans op nog een jongen te hebben.

  • Nog-even!

    Het is maar de vraag of ze in een pretechopraktijk de middelen hebben om zoiets kleins te zien. Heb je daar al naar geïnformeerd?

  • Jvb

    Ik weet niet wie 'ze' van 'ze zeggen' zijn
    maar die informatie klopt niet. Zie de bijsluiter van de ovulatietest. Je verwacht je ovulatie binnen 48 uur na de 1e positieve test. Niet vanaf dat testen gaan oplopen, ze hoeven niet eens op te lopen. Alleen de 1e positieve test geeft je bruikbare informatie, namelijk: binnen 48 uur verwacht je je eisprong.

    Daarnaast verwacht je een temperatuurstijging tussen de 12 en 24 uur na de ovulatie.

    Het klopt dus eigenlijk heel precies bij jou, als je 72 uur na de positieve test een temperatuurstijging ziet.

    1 zo'n echo heeft ook weinig zin. Een eicel kan een bepaalde grootte hebben, maar je moet ze echt opvolgen om iets zinnigs over een eisprong te zeggen

  • Lady-Whistledown

    Eens, totaal overbodig die echo. Ook al vindt jij waarschijnlijk van niet.

  • Schildpadje31

    Klopt, dat vind ik idd

  • Charliecharlie

    Maar als je niet verminderd vruchtbaar lijkt, waarom wil je dit zo precies weten dan? Je weet blijkbaar op een aantal dagen je vruchtbare moment. Ik vraag me echt af wat een echo hierin toevoegt. (Ik denk ook dat het heel lastig wordt, enige optie die je hebt is toch eens overleggen met een ander echocentrum, en je hebt ook verloskundigen die echo doen waar je meteen moet afrekenen).

  • Schildpadje31

    Yes ik snap dat je je dat afvraagt, maar ik vraag echt alleen of mensen andere mogelijkheden weten voor deze scan😊. Heb idd met een echo centrum gemaild die gelijk afrekenen maar ik debk dat heel Nederland tegelijk zwanger is want iedereen zit bommetje vol

Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50