Ik heb het tot groep 8 tegen kunnen houden . In groep 8 hadden we een compromis. Op gymdagen een joggingbroek de rest van de dagen spijkerbroek . Op de middelbare gewoon weer spijkerbroeken aan.
Tussen een joggingbroek en joggingbroek zit heel veel verschil, je hebt nette maar ook van die flodder... Hier veel kinderen in trainingsbroek met sneakers op school, dat zit gewoon lekker en makkelijk. En het is echt een gewone nette dorpsschool, waar in de pauze veel gevoetbald wordt.
Mijn zoon van 10 jaar wil alleen maar joggingbroeken aan. Ik vind dat jammer, want ik hou er zelf niet zo van. Maar ik wil ook dat hij zelf keuzes maakt, kiest wat bij hem past en dat hij zijn eigen identiteit ontwikkelt. Dus ik laat hem. Hij zal vast ooit weer andere kledingkeuzes maken. De afspraak is wel: geen kapotte of vieze kleding, geen te kleine kleding. En bij feesten, in een restaurant, bij uitvaarten, huwelijken en met kerst draag je wat nets (dus geen joggingbroek).
Mij boeit het echt niet. Wat naar school aangaat mag vies en kapot. Nette (spijker) broeken zijn voor in het weekend, maar een leuk adidas pak....heerlijk....kunnen ze lekker in ravotten. Mijn dochter draagt het niet. Ze heeft wel een pak, maar kiest iets anders. Belangrijkste is dat het schoon is en zonder gaten. Morgen bso dag, de pakken liggen klaar 🤣
Mijn dochter van 7 gaat absoluuuuut niet in een joggingbroek (trainingsbroeken heeft ze niet) naar school.
Niet omdat ze dat niet mag van ons... maar omdat ze het liefst in jurkjes en rokjes loopt. Tsja... Vind het dragen van een joggingbroek naar school echt helemaal niet gek trouwens.
Ze kiest al jaren haar eigen kleding. Doet ze leuk ook! Het moet alleen wel passen bij het weer van mij.
Mijn zoontje is erg stevig gebouwd. Spijkerbroeken zitten echt niet lekker/ krijgt hij niet dicht. Eigenlijk altijd n stoere jogging aan. Trainingsbroek vind ik echt wat anders.
Voor thuis prima, maar naar buiten ermee of op visite vindt ik echt een no go! Hier zien de kinderen er elke dag netjes uit ( zelfde kleren die ze op feestdagen ook zouden dragen. Krijg vaak leuke reacties wat hebben jouw kinderen altijd nette en leuke kleren aan.
Op hun school ( beide sbo ) is toch wel driekwart die dagelijks in een jogging of trainingspak naar school komt.
Mijn dochter gaat naar een so school. Zij is, net als zoveel klas- en schoolgenoten erg prikkelgevoelig. Dit kan best meespelen op de school van jouw kinderen.
Als ze dat graag willen, waarom niet. Je hebt verschillende soorten. Kies een nette en dan een leuk shirt of trui erop. Kan prima wat mij betreft. Ik snap wel dat ze het lekker vinden zitten
Ik draag zelf ook spijkerbroeken, hou van losse, zachte, lekker zittende kleding, dus spijkerbroeken hoeft sowieso niet, maar van die losse joggingsbroeken vind ik dan weer niet kunnen. Onze jongste dochter draagt veel jurkjes met legging of flair broeken, de oudste dochter vindt joggingbroeken wel fijn, maar zij heeft wel eens nettere joggingsbroeken aan, de jongens beide voetballer waren gek op dry fit voetbal pakken, dus die mochten ze wel aan. Hangt er dus vanaf hoe het er uit ziet. Wat iemand een ander kind aantrekt maak ik me dan niet zo druk om. De kleding mag overigens wel vies worden, ook al hebben ze lichtere kleding, dat maakt me niks uit.
Trainingsbroeken niet, die zijn voor op het voetbalveld. Maar joggingbroeken wel hoor. Ik vind dat er weinig verschil is tussen een nette joggingbroek of een spijkerbroek. Van die flodderige modellen is een ander verhaal, maar die hebben de kinderen niet.
Nee vind ik ook idd. Geen broeken met sportlogo’s, maar wel zachte nette donkere jogging van bijv name it. Ik zie daar bij die kleintjes echt weinig verschil in qua netheid.
Precies en qua prijs zijn die ook vergelijkbaar met andere soorten broeken. Trainingsbroeken vind ik ook echt iets anders (synthetische stof, te wijd) dan een mooi zacht broekje met van die broekzakken of kontzakken erop of een ritsje aan de zijkanten.
Lekker belangrijk!! Ik heb er snel van geleerd om m'n kinderen netjes naar school te sturen. Nieuwe, mooie kleding komt steevast vies en/of kapot terug.
Zo lang hun haren netjes zijn, tanden schoon, snoetje schoon en nagels geknipt zijn, vind ik het wel prima. Op school wordt er gespeeld. Daarin hoeven ze zich niet in te houden.
Laatst ben ik met een schoolreisje mee gegaan naar een natuurspeeltuin (vooral water, zand en bosjes). Eén kind dat er altijd tip-top uit ziet met altijd zand- of crèmekleurige kleding heeft de hele dag op een bankje gezeten, kijkend naar alle spelende kinderen. Ze was bang om vies te worden. Nou, dat wil ik niet voor m'n kinderen hoor.
Overigens keur ik sommige van hun zelf uitgekozen combinaties wel af 😁😁
Het wordt afgewisseld. Ik leg regelmatig een jeans klaar voor mijn zoon (groep 3) en als hij vervolgens vraagt om een "zachte" broek zeg ik geen nee. Het zijn wel slanke joggers, sommige varianten met grote zakken aan de zijkant of stiksels op de knieën. Geen flodderige modellen. Staat gewoon stoer met een fijn shirt of trui erop.
Mijn dochter (kleuter) daarentegen draagt onderhand alleen maar "zachte" broeken en dan ook leggings maar veelal flaired jeans, in zachte stof. Voor meiden veel meer mogelijk om zich lekker in te kunnen voortbewegen. En ook zij vindt de spijkerbroeken, behalve treggings dan, ook maar stug en stijf zitten dus die blijven ongedragen in de kast.
Mijn zoon van 9 weigert al jaren spijkerbroeken dus hij draagt altijd joggers. Wel nette met zakken, dus een beetje cargo model. In zijn klas is het denk ik 50/50 verdeelt in spijkerbroeken en joggingsbroeken.
Een trainingsbroek vind ik zelf niet mooi staan, zo'n syntethisch ding. Ik heb er 1x strijd over gemaakt. Maar choose your battles. Als hij zich daar fijn in voelt 🤷♀️
Nee doe ik nooit. Ik vind een trainingsbroek niet leuk staan dus gaat het niet aan. Bij mij waren ze wel al een tijdje zindelijk dus daar was het ook niet voor nodig
Zeker wel. Het zit lekker, het staat leuk. Ik vind het echt onzin dat het armoedig zou zijn. Een goeie jogger is net zo duur of duurder dan de gemiddelde spijkerbroek. Ik vind ook een spijkerbroek niet netter dan een goeie jogger. Een chino of twillbroek ofzo, dat vind ik dan eerder netjes. Maar sinds wanneer is een spijkerbroek netjes? Dat is toch ook gewoon casual. En waarom zou je netjes naar de basisschool moeten of je alvast kleden zoals later op je werk? En wie zegt dat ie later op z’n werk een spijkerbroek aan moet? En waarom vinden we iets van kleding van kinderen. Haha, ik verbaas me over de reacties. Het is in de huidige mode heel gewoon, op onze school lopen ze er allemaal in.
Ze gaan hier niet in van die dunne synthetische a la een trainingspak, die zijn voor sport, niet warm genoeg voor de hele dag en maken irritant geluid met bewegen. Maar gewoon dikke joggers, soms met van die cargo zakken of een jeans variant. Die dragen ze hier gewoon net als spijkerbroeken.
Inderdaad helemaal met je eens . Als ik op peuterspeelzaal soms zie , lijkt het net of de kindjes modeshows gaan lopen pff . Terwijl ze met buiten spelen etc weer vies worden.
Ik doe alrijd lekker makkelijk maar ziet alsnog goed uit .
Mijn zoon draagt 9 van de 10 dagen een spijkerbroek en die tiende dag een joggingbroek. Hij vindt het heerlijk zitten en hij is echt niet de enige in de klas die er één draagt. Het is werkelijk nooit in me opgekomen om andere kinderen of ouders te beoordelen op het dragen van een joggingbroek... Ik schrik er nogal van als ik zie hoeveel moeders er wat van vinden en vermoed dat vaders hier helemaal niet bezig zijn. Gelijk hebben ze!
Nee mogen ze niet van mij. Hoewel je echt wel mooiere varianten heb, vind ik het toch wel vaak wat armoedig staan.
En dikke onzin dat spelen in spijkerbroeken niet fijn is. Kunnen ze hier prima en ze mogen er lekker vies in worden. Hier komt het trouwens ook niet heel veel voor op school.
Onze zoon gaat in joggingpak naar school wanneer hij gym heeft. Eigenlijk alle jongens uit zijn klas wel. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen.
Onze zoon gaat in joggingpak naar school wanneer hij gym heeft (Zara heeft hele leuke pakken!). Eigenlijk alle jongens uit zijn klas wel. Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen.
Precies, mijn kids van 3 en 5 jaar ook de pakjes van zara. Sluit mooi aan, Lekker zacht en knelt niet. Echt niet dat ik mijn kinderen elke dag ga verplichten zo’n vreselijke spijkerbroek aan te trekken. En mijn kinderen zien er altijd netjes en verzorgd uit. Wat een onzin “alvast voorbereiden op werk” laat ze lekker kind zijn en spelen in fijn zittende kleding. als ze straks groot zijn kunnen ze nog lang genoeg stugge spijkerbroeken dragen.
Mijn jongere kinderen hebben wel een trainingspak , maar de nettere variant. Dat pak mogen ze aan naar school.maar joggingbroeken niet. Dat vind ik meer pyjama. Mijn oudste zit in de 3e van de middelbare school en die heeft veel trainingspakken.hij is zeer gevoelig voor spijkerstof. Alleen met z'n werk moet hij wel een spijkerbroek aan ,maar verder eigenlijk alleen trainingspakken. Heb ik geen problemen mee. Als we uit eten gaan dan doet ie uit zichzelf al nette kleding aan..(hij draagt ook pantalons)
Voor kleuters nog wel oké, je hebt ook hele leuke / nette trgenwoordig. Maar daarna vind ik het gewoon echt geen gezicht. Niet mooi. Gelukkig vragen mijn kinderen er ook niet om.
Mijn zoon van kleins af aan bijgebracht dat joggingbroeken voor thuis zijn en niet boor buitenshuis. Nog nooit strijd over gehad en die strijd zou ik ook niet eens aangaan. Ik ben de baas en niet het kind
Broek met gaten en vlekken: nee. Nette schone joggingbroek: ja. Zeker bij mijn (nog relatief) kleintjes van 4 en 6. Mijn zoon wilde als 4-jarige een tijdje echt geen “harde” broeken aan. Ik snap dan ook niet waarom dat zou moeten.
Het is wel een beetje dilemma, je wil aan de ene kant ook je kind laten wennen aan nette kleding in bepaalde situaties. Soms zie ik wat leuks wat haar dan erg mooi zou staan. Aan de andere kant vind ik eigen regie /rekening houden met de wensen van ook zeer belangrijk. Als ze zich er ongelukkig in voelt is dat voor mij een no go.
Mijn dochter vindt spijkerbroeken niet fijn zitten. Net als bloesjes of spijkerjasjes. En maillots en jurken. Ze draagt het liefst zachte stoffen en een broek en trui. Naar de peuterspeelzaal mag ze van mij op deze leeftijd in een nette joggingbroek lekker spelen. Leuke trui erop. Voor de kerk of feestdagen doe ik haar wel een broekje aan met spijkerlook. Dirkje heeft daar nette van te koop. Voordeel is dat ze die ook zelf aan en uit kan trekken. Leuke bloesjes heb ik al lang opgegeven, ik stel het soms voor, maar ga niet pushen alleen omdat ik haar er op een bepaalde manier bij wil laten lopen. Ik zie dan gewoon dat ze niet happy is en de hele tijd loopt te frunniken.
Naar school toe zal ik wel meer nette broekjes kopen met spijkerlook die toch zacht zitten. En dan ook schoenen aan. Nu draagt ze het liefst laarzen. Naar de winkel, op visite en de kerk moet ze schoenen aan maar verder altijd laarzen.
Wat ik dus helemaal niks vind is baby’s al met spijkerbroeken aan. Zo oncomfortabel.
Oooh wat erg zeg dat kinderen altijd er netjes bij moeten lopen op school, in de zandbak, op het klimrek, lekker met verf knoeien. En dan ook nog niet met een Disney die jouw kind zo leuk vind. Het draait dus duidelijk om wat andere mensen vinden en niet wat gemakkelijk is voor het kind zelf en wat het kind zelf mooi vindt. Laat kinderen lekker leven door kinderogen en niet wat de standaarden zijn wat netjes en mode is. Ja mijn jongens dragen altijd joggingbroeken. Koop gewoon nette joggingbroeken, niet te wijd, sluit mooi aan. Hier zijn ze leeftijd van printjes voorbij. Ik woon zelf niet in nl maar hier dragen alle kinderen gewoon kinderkleding, met Disney of andere printjes. Stylen volgens de juiste trends kunnen ze hun hele volwassene en puber leven nog. Lekker alles kindvriendelijk houden. Vraag je kind wat ze aan willen joggingbroek of spijkerbroek ipv volwassene die zich laten beinvloeden door andere volwassene of mode trends. En mijn kids zien er echt niet slobberig uit met een joggingbroek. Oooh ja ze dragen ook crocs in de zomer, het is mode hier lol 😆
Ik verbaas me over de reacties hier. Een joggingbroek is toch juist heel fijn voor jonge kinderen? Mijn middelste heeft het laatste jaar op de opvang regelmatig een joggingbroek gedragen. Dat maakte het voor hem makkelijker om zelfstandig naar de wc te gaan. Hulp vragen met de knoop van een broek vond hij te spannend en leidde toch onnodige ongelukjes. Nu draagt hij op woensdag een joggingbroek naar school, want dan komt de gymjuf en kan hij beter mee klimmen (kleuters gymmen hier op blote voeten met eigen kleding aan). Mijn oudste geeft wel de voorkeur aan spijkerbroeken. Ook prima, zolang m'n kinderen zich maar prettig voelen.
Joggingbroeken zijn voor vrije tijd of voor sport. In de klas draag je een nette (spijker)broek (dus zonder die scheuren en gaten!) En die heb je ook in comfortabele stoffen. Later op het werk, kun je ook niet met een joggingbroek op kantoor komen. Hetzelfde met die hotpants, minirokjes en naveltruitjes. Doe dat maar op het strand of in de achtertuin, maar niet op school. Ik vind dat je je moet kleden naar de gelegenheid en dat kinderen dat ook horen te leren, vanaf dat ze naar de basisschool gaan. Jong geleerd is oud gedaan. En dat geleuter over zijn wie je bent: je karakter zit niet in je joggingbroek of je naveltruitje. Ik vind zulke uitspraken altijd vreselijk dom.
Tuurlijk niet. Mensen gebruiken deze argumenten echter, om ongepaste kleding te dragen. Nette kleding dragen (dit kan ook een bette spijkerbroek zijn) draagt ook bij aan een fatsoenlijk karakter. Er flodderig bijlopen heeft invloed op je hele doen en laten. Stel dat je nooit je haren kamt, dan ga je je vanzelf denken dat je een ragebol bent in plaats van een vrouw. Ik ben van mening dat als je een beetje netjes voor de dag komt, dat dit positieve invloed heeft. En dat is natuurlijk niet alles, want dit gaat gepaard met een liefdevolle, maar stabiele opvoeding. Als mijn kinderen thuis komen en naar de speeltuin gaan, is die joggingbroek helemaal prima. School is een werk/leeromgeving.
Echt een no go! Vind het gewoon iets voor thuis, vakantie, camping enz. Net een pyjama achtige broek. Onze kids krijgen dit ook niet aan naar school. Vind dan ook een pyjama dag op school of bij de opvang ook zo vreselijk. Maar goed, dat ben ik 🤭
Ik laat de kinderen echt helemaal vrij daarin, als ik daarin ook nog een strijd moet maken.. nee dankjewel haha met gelegenheden zoals uit eten of feestdagen is het een no-go maar alledaags, doe wat je wil..
Mijn zoon wil bv geen jas aan, hij kan prima aanvoelen wanneer hij het koud heeft of niet.. haha
Ik vind het gewoon niet lekker warm: de wind waait er dwars doorheen... En mijn kongens zouden ook meteen gaten in de knieën hebben. Dus in de winter en ook andere jaargetijden, gingen en gaan ze in spijkerbroek naar school. Maar...als ik een ander in joggingbroek zie, vind ik dat geen probleem. Ik denk hooguit: dat kind vindt spijkerbroeken waarschijnlijk niet lekker zitten... Bij ons thuis wordt de joggingbroek vooral gebruikt wanneer ze ziek zijn: comfortabel op de bank😄 Maar als je in bv Helmond woont, kan het maar zo zijn dat de joggingbroek de norm is... Het is vaak echt een cultuurdingetje.
Ik woon in een omgeving waar de categorie ‘alleen maar nette mensen’ / ‘oud geld’ overheerst en het wemelt van de joggingbroeken op school hoor. Dure joggingbroeken, dat dan weer wel 🤣
Haha nou hier in de buurt heb je geen autisme nodig voor een joggingbroek gelukkig 😉 Genoeg kinderen die niet op het spectrum zitten en toch niet van spijkerbroeken houden.
Ik ben niet zo van de joggingbroeken/ trainingsbroeken naar school. Een broek vind ik netter. Mijn jongens denken daar anders over. Wij hebben de volgende afspraak 2x per week ( wo- vr) een trainingsbroek. Overige schooldagen een ' gewone' broek.
Ik.hoef geen modeshow te lopen op het schoolplein. Verder boeit het mij ook totaal niet wat anderen aantrekken dus als een andere ouder een trainings- of joggingbroek wil dragen naar school, ga vooral je gang.
O echt? Haha. Die dragen ook wat ze willen. Mijn jongste draagt echt alleen maar joggingbroeken. Jeans zitten hem niet lekker. Gelukkig zijn er ook nette joggingbroeken te koop.
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in Polls
reacties (91) Verversen