Hoi hoi, binnenkort wordt de 3e geboren. De oudste 2 hadden best veel krampjes als baby. Nu hebben we op aanraden van vrienden een babybrezza gekocht omdat dit krampjes tegen zou gaan (en daarnaast lekker makkelijk is haha). Maar ik hoor ook regelmatig van mensen dat zij bronwater gebruiken ipv kraanwater en dat ook zou helpen... Dus ik was even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn! :)
Zoontje lag in (academisch) ziekenhuis als baby. Daar raadden ze aan om nooit de poeder door de melk te schudden, maar altijd te roeren met een vork. Ik deed eerst wat gekookt water in de fles, roerde daar de poeder doorheen tot het een glad papje was, en vulde dat aan met lauw water. Wij gebruikten gewoon kraanwater. Kinderen hadden wel krampjes, maar hadden ook koemelkallergie
Bronwater, Barleduc, en aanzienlijke vermindering vd krampjes. In combinatie met Orthiflor Start van Orthica (probiotica voor baby’s. Deze combi op aanraden vd kinderosteopaat)
De beste tip die ik vanuit het ziekenhuis heb gehad was orthiflor start. Hier twee kindjes die het beide hebben gekregen en nooit krampen hebben gehad! Dikke tip, raad het echt iedereen aan!
Wij hebben overigens ook de babybrezza en ik zweer erbij!
Heb altijd gewoon kraanwater gedaan. Krampjes is puur de ontwikkeling van de darmen, wat er bij hoort in meer of mindere mate. Je kunt natuurlijk altijd proberen of het iets uit maakt bij je kindje.
Bij mijn kinderen die heel gevoelige darmen hadden en kma gebruikte ik bronwater (bar le duc) dat maakte bij hen wel echt verschil. Dat apparaat lijkt me een marketing-dingetje en zou ik nooit aanschaffen.
Kraanwater bij beiden. Oudste had minder last van krampen dan de jongste (die toen nog borstvoeding kreeg). Voor wat het apparaat kan vind ik de prijs exorbitant hoog.
Reageer op dit topic
Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in Polls
reacties (20) Verversen