Hoi hoi, binnenkort wordt de 3e geboren. De oudste 2 hadden best veel krampjes als baby. Nu hebben we op aanraden van vrienden een babybrezza gekocht omdat dit krampjes tegen zou gaan (en daarnaast lekker makkelijk is haha). Maar ik hoor ook regelmatig van mensen dat zij bronwater gebruiken ipv kraanwater en dat ook zou helpen... Dus ik was even benieuwd hoe de ervaringen hier zijn! :)

Bronwater of kraanwater


Bronwater, alsnog krampjes
5
Gewoon kraanwater, veel krampjes
4
Gewoon kraanwater, amper krampjes
20
Bronwater, geen last van krampjes (wil je laten weten of dit met bar Le duc was of iets anders?)
2

Reageer op dit topic

Maak een Babybytes account om zelf topics te openen in Polls


reacties (20)    Verversen


  • JustAMom

    Zoontje lag in (academisch) ziekenhuis als baby. Daar raadden ze aan om nooit de poeder door de melk te schudden, maar altijd te roeren met een vork. Ik deed eerst wat gekookt water in de fles, roerde daar de poeder doorheen tot het een glad papje was, en vulde dat aan met lauw water. Wij gebruikten gewoon kraanwater. Kinderen hadden wel krampjes, maar hadden ook koemelkallergie

  • Labello

    Bronwater, Barleduc, en aanzienlijke vermindering vd krampjes. In combinatie met Orthiflor Start van Orthica (probiotica voor baby’s. Deze combi op aanraden vd kinderosteopaat)

  • onzegelukjes

    De beste tip die ik vanuit het ziekenhuis heb gehad was orthiflor start.
    Hier twee kindjes die het beide hebben gekregen en nooit krampen hebben gehad!
    Dikke tip, raad het echt iedereen aan!

    Wij hebben overigens ook de babybrezza en ik zweer erbij!

  • MamaRosali

    Fles roeren of rondjes draaien in plaats van schudden. En een fles met goed ontluchtingssysteem.

  • Assiral

    Heb altijd gewoon kraanwater gedaan.
    Krampjes is puur de ontwikkeling van de darmen, wat er bij hoort in meer of mindere mate.
    Je kunt natuurlijk altijd proberen of het iets uit maakt bij je kindje.

  • Maartje07

    Bij mijn kinderen die heel gevoelige darmen hadden en kma gebruikte ik bronwater (bar le duc) dat maakte bij hen wel echt verschil.
    Dat apparaat lijkt me een marketing-dingetje en zou ik nooit aanschaffen.

  • Moedervanvijf

    Gewoon kraanwater gebruikt en zelf geroerd! Zelf de flesjes uitgekookt, zelf de fles gegeven. Lekker basic! Geen dure apparatuur voor nodig gehad

  • Lady-Whistledown

    Kraanwater bij beiden. Oudste had minder last van krampen dan de jongste (die toen nog borstvoeding kreeg). Voor wat het apparaat kan vind ik de prijs exorbitant hoog.

  • Lindaaaaaaaa

    Beide krampjes
    Hoort er nu eenmaal bij

  • Mamaskleintje

  • Lena37

    Gewoon kraanwater koken afkoelen.
    Krampjes komen toch wel darmpjes moeten eenmaal wennen.

Populaire topics
Populaire blogs

Babynamen zoeken

Jongensnamen | Meisjesnamen | Babynamen top 50