Sleutelen aan ritme?

Hoi heeft iemand wel eens succesvol het ritme van een dreumes omgebogen? Eigenlijk moeten ze een uurtje langer slapen en dan 7 ipv 6u wakker worden. 't zit wel in m'n systeem nu maar mn in de vakantie straks..

Tijden nu:6 uur eruit 8 u erin 10u eruit 13u erin 15u eruit 19u erin tot 6.

Tips?

441 x gelezen, 1

In Baby

reacties (6)


  • MamaJL

    Ja, met kleine stapjes veranderen. Met zomer/wintertijd doe je dat ook.

  • Anna-76

    Meid, als ik dat had uitgevonden dan had ik het je graag uitgelegd. Helaas hebben wij ook vroege vogeltjes...

  • B756

    Hoe oud is ze?

    - Afspreken dat ze voor een bepaald moment haar bed niet uit mag, (leg een boekje of knuffels klaar ofzo) met een lampje op een timer of een wekkertje.

    - 's Ochtends om de paar dagen een kwartiertje later uit bed halen?

    - Ochtendslaapje korter, na een uurtje wakker maken en dan 's Middags iets eerder er in, zodat ze overdag wat minder slaapt?

    - 's Avonds wat later naar bed? Nog een bedtijdfles geven?

    Ze slapen hier ook van 19:00 tot 6:00, alledrie. Dus onze oudste van 4 die is het nog nooit gelukt later wakker te worden. Maar eerlijk gezegd zou ik niet voor de vakantie gaan sleutelen. Je gaat dan waarschijnlijk toch wel andere dingen doen en wat afwijken van het ritme, als het dan een keer laat wordt slaapt ze vast wel wat langer de volgende ochtend. Of je hebt een lekkere luie ochtend samen in bed, of op de bank hangen. Maar ze moet na de vakantie weer in het ritme, dus ik zou het niet helemaal afleren. Een kleintje snapt af en toe uitslapen gewoon niet.

  • Rupsie

    Hier maakt het niet uit hoe laat ze erin liggen, ze zijn standaard dezelfde tijd wakker in de ochtend. Dus of het gaat lukken? Ik zou niet aan de slaapjes overdag sleutelen als dat goed gaat, persoonlijke keuze. Je kunt wel uitleggen dat het nog 'nacht' is en je kind in bed blijft. Pakt het toch nog wat rust.

  • Mama0408

    Hoe oud is je dreumes? Misschien dat je van 4 uur slaap overdag naar 3 uur slaap kan gaan. Uurtje in de ochtend, 2 uur in de middag en dat het middagslaapje iets eerder. Dus bijv van 8 tot 9 slapen en van 12 tot 14

  • wish2bmom88

    Ik zou proberen alles een kwartier op te schuiven. En dat dan een aantal keer achter elkaar totdat je op de tijd bent die je graag zou willen.