Klacht ziekenhuis ingediend.

Lieve meiden,het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven, dit omdat ik niet veel omtrent de vruchtbaarheids behandelingen te melden had,en we sinds onze laatste punctie die op 7 September 2019 plaats heeft gevonden,geen verdere behandelingen meer hebben gehad. De 7 (slechte) embryo's zijn  op 10 September 2019 ingevroren en zoals het nu staat willen we eind november weer starten met de terugplaatsingen. Maar  de reden dat ik deze blog schrijf is, dat wij een klacht hebben ingediend in het ziekenhuis in Zwolle. We hebben het er samen goed over gehad en zijn van mening hoe dit allemaal is gegaan,deze laatste poging, dat er veel dingen voorkomen hadden kunnen worden, en er niet goed gehandeld is in verschillende dingen. Ze hebben mij in deze laatste poging weer zoveel eenheden laten spuiten waardoor ik dus weer rond de 30 follikels had,en dus wederom weer geen verse terugplaasting kreeg,ik heb dit meerdere malen gezegd met echo metingen, en  omdat ik heel erg afhankelijk ben van mijn schildklier waardes,en dit dus onze laatste punctie was,was er met onze gynaecoloog afgesproken dat ik beter in de gaten gehouden zou worden. Dit is dus helemaal niet gebeurd.Ook is het bewezen dat des te meer kleinere follikels je hebt,dat de kwaliteit van de follikels achteruit gaat.En tot overmaat van ramp was het telefonisch contact ook nog eens drama.Op de dag dat ik gebeld zou worden over hoe de embryo's  het op dag 3 deden en wat er ingevroren zou worden, hebben ze ons helemaal niet gebeld en moest ik er dus zelf achteraan. En ook de verdere communicatie was waardeloos. En het ergste was ik voelde het allemaal al aankomen. 4 dagen voordat ik mijn eerste echo meting had heb ik het ziekenhuis nog gebeld dat ik veel last in mijn onderbuik,en heel veel witverlies had,en dat ik voelde dat er weer teveel zouden groeien.Er werd niks mee gedaan,en ik hoefde ook niet voor een eerdere echo te komen. En op de dag dat we onze afgesproken echo haddden bleek dus dat ik al 30 follikels had groeien. Ik heb het ziekenhuis ook nog gebeld en deze klacht gemeld en het enige wat diegene aan de telefoon zei was, wat vervelend dat u dit zo ervaren hebt. Ik dacht echt is dat alles? WTF! Wij zijn hier dus echt niet over te spreken en hebben dus een klacht ingediend. Nu maar afwachten of we hier wat van horen en wat er mee gedaan wordt. Je staat al zo machteloos in dit traject,en omdat wij al 8 jaar vechten voor een kindje ,en dat dit dan ook nog eens gebeurd in onze allerlaatste poging..

2701 x gelezen, 7

reacties (14)


  • Mam2017

    Wauw wat ontzettend goed van je!!

    Het probleem blijft vaak dat je een nummer bent waar ze goud geld aan verdienen. Heb het als geen ander meegemaakt, maar dan in Nijmegen.

    Trots op je dat je het gedaan hebt. Ik heb er spijt van dat wij dat nooit gedaan hebben. Al hadden we er ook een hele goede reden voor.

    Dikke knuffel!

  • B756

    Wat een rot reactie aan de telefoon. Ik heb een keer een klacht ingediend, maar dat moest wel schriftelijk. Ik heb het eerst aangekaart in een gesprek, en dat werd heel goed opgepakt. Ze vroegen me een officiële klacht in te dienen, dan konden ze het ook oppakken intern. Ik had echt het gevoel dat ik gehoord werd, en kreeg ook naar mijn gevoel oprechte excuses. Dat loste niks op, maar maakte toch zo'n enorm verschil. Ze hebben ook laten weten hoe ze de klacht hebben opgepakt nadat ik hem ingediend had. Als je zo'n reactie als bij jou krijgt, dan voel je je opnieuw helemaal machteloos en onbelangrijk. Ik hoop dat jullie voor je weer gaat beginnen nog een goed gesprek kunt hebben daar, om toch met een beetje goed gevoel de laatste pogingen in te gaan.

  • Lucailyana1215

    Zou je niet na ander ziekenhuis gaan.in jette Brussel ziekenhuis is top belgie dan

  • Mam2017

    Ja Gent ook. Echt wijze mensen!

  • AshleyJessy

    Zou ook proberen over te stappen van ziekenhuis.

    Mn nicht ook gedaan toen ze na jaren gedoe ook echt ontevreden was en toen binnen 2 maanden zwanger . Ze is naar de VU gegaan. Van een 2 eiige tweeling. Terwijl daarvoor had ze nooit 1 goed eitje. En nu dus 2 . En bevrucht.

    Wil niet zeggen dat bij jou zo zou gaan, (al hoop ik dat natuurlijk, ) maar weet dat de optie er is !

  • Bali

    Hebben geen vergoed pogingen meer over he..

  • Trotsemama<3

    Wat erg!!! 8 jaar en dan wordt je zo behandelt. Vreselijk! Xeker een klachr indienen en ik hoop echr dst er wat mee gedaan wordt...

    Ik denk aan je!

  • Rupsie

    heel herkenbaar. onze laatste poging hebben ze ook verprutst. maar daar werd wel anders gereageerd toen we dat telefonisch aangaven en dat maakt een hoop goed. wij werden door de betreffende arts netjes teruggebeld en die heeft de fouten erkent. Dat betekende heel veel voor ons, al was het een pijnlijke fout. Hoe zij reageren in Zwolle kan niet, zou ik ook zo niet laten vporbijgaan. goed dat jullie daar serieus stappen in gemaakt hebben. nu zijn ze ver

    licht om te reageren, en anders hogerop spelen. sterkte meis!

  • Cocojaja

    Zwolle staat toch wel goed bekend maar ik heb wel rot ervaringen in meppel en dat zijn toch dezelfde protocollen maar ik liep nu in hrnveen en gaan volgens jaar over naar Wolvega :-) weet niet of dat haalbaar is voor jullie maar zeker een aanrader

  • Ram2012

    MCL is ook goed hoor!!

  • Peepah

    Het ziekenhuis in Zwolle is echt... Ik heb ook klachten ingediend. Ze hebben bij mij een bbz over het hoofd gezien en een gescheurde eileider 4 maanden ontkent. Gelukkig was er nog 1 goede arts die wilde opereren. Maar ja, dan loopt er alsnog een zooitje ongeregeld rond

  • Lindaaaaaaaa

    Och jeetje. Wat slecht. Kom uit zwolle en had er goede verhalen over gehoord. Ik heb voor mn zwangerschap klacht tegen apeldoorn gedaan omdat ei steeds op zondag viel en zij dan geen iui doen . Werd helaas niks mee gedaan alleen geadviseerd om naar een ander ziekenhuis te gaan

    Ga voor je duimen meiss

  • Roos.2

    Dat is flink balen! Heb na de bevalling van onze dochter ook een klacht ingediend bij het ziekenhuis in Zwolle. Wel met een andere reden. Kreeg geen reactie behalve dat ze de klacht hadden gemeld. Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld en opeens stond de directeur hier op de stoep om excuses aan te bieden met een bos bloemen😳 hij zou hetzelfde hebben gedaan..

    Bleek dat zij dus helemaal geen melding hadden gedaan van de klacht bij de klachtencommissie... Kwamen achter via de rechtsbijstand. Die beste man had gewoon een bos bloemen gekocht en dacht dat het klaar was. Rechtsbijstand kun je ook om advies vragen 😉

  • ChaoticMomster

    Lijkt me een vreselijk gevoel ook.. juist omdat je zelf zo goed aan hebt Gehe en dat je dingen niet vertrouwde.